کمپین واکسیناسیون پولیو(فلج اطفال) ۱۹۴ ولسوالی را در ولایات جنوبی، جنوب شرقی، شرقی، شمالی، غربی و مرکزی افغانستان تحت پوشش قرار می‌دهد.

با اعلام وزارت صحت عامه، از امروز (دوشنبه، ۲۵ میزان/مهر) کمپین فرعی واکسن پولیو(فلج اطفال) در ۲۲ ولایت کشور آغاز شده است.

این کمپین برای چهار روز متوالی ادامه می‌یابد و هدف آن واکسینه نمودن حدود ۶ میلیون کودک زیر سن پنج در مقابل ویروس پولیو می‌باشد.

بر بنیاد اعلامیه وزارت صحت عامه، این کمپین ۱۹۴ ولسوالی را در ولایات جنوبی، جنوب شرقی، شرقی، شمالی، غربی و مرکزی کشور تحت پوشش قرار می‌دهد که خطر انتشار ویروس پولیو در آنها بیشتر است.

پیش از این شش دور کمپین سرتاسری و یک دور کمپین فرعی در سال روان میلادی در افغانستان تطبیق گردیده است.

از آغاز سال روان میلادی تا اکنون دو واقعه مثبت پولیو از ولایات پکتیکا و کنر گزارش شده است که نسبت به چهار واقعه سال ۲۰۲۱ و ۵۶ واقعه سال ۲۰۲۰، کاهش قابل ملاحظه را نشان می‌دهد.

قلندر عباد، وزیر صحت عامه طالبان از تلاش کارکنان برنامه محو پولیو در امر مبارزه با این مرض قدردانی نموده گفت که مردم به خصوص پدران و مادران باید سلامتی آینده فرزندان‌شان و زحمات تیم های واکسیناسیون را در نظر گرفته و تمام اطفال زیر سن پنج سالشان را برای واکسینه نمودن نزد واکسیناتوران حاضر کنند.

گفتنی است که افغانستان و پاکستان هنوز هم در سطح جهان تنها دو کشوری‌اند که از ویروس پولیو عاری نگردیده‌اند.

 

 

برچسب ها: پولیو ، طالبان ، صحت‌عامه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.