کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: از فردا با افزایش پدیده ابرناکی در استان، شاهد آغاز بارندگی و کاهش دمای هوا در نقاط مختلف استان هستیم.

آذر رضایی پور کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: در خراسان رضوی آغاز خواهد شد که سبب کاهش محسوس دما در بیشتر نقاط استان می‌شود.

او افزود: پدیده ابرناکی در مناطق شمالی استان با حجم و تراکم بیشتری خواهد بود و این وضعیت با ایجاد جوی ناپایدار در خراسان رضوی، سبب ورود سامانه بارشی و سرد شمالی به استان خواهد شد.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: ورود این سامانه به استان، موجب کاهش دمای هوای کلانشهر مشهد در اواخر هفته خواهد شد که نسبت به میانگین دمای اوایل هفته حدود ۱۰ درجه کاهش خواهد یافت.

رضایی پور بیان کرد: از اواسط هفته نیز وزش باد در نواحی جنوبی استان شدت خواهد گرفت که این پدیده در نواحی جنوبی شرقی خراسان رضوی، همراه با کاهش دید و کاهش کیفیت هوا خواهد بود.

او تصریح کرد: طی شبانه روز گذشته بجستان و مه ولات با هفت و ۳۳ درجه سلسیوس به ترتیب سردترین و گرمترین شهرستان‌های خراسان رضوی بوده اند و طی همین مدت در مشهد نوسانات دمایی ۱۷ تا ۳۱ درجه به ثبت رسیده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.