سفر‌های درون‌شهری اراک زیر ۵ کیلومتر و با دوچرخه میسر است‌

می‌توان از دوچرخه به عنوان یک وسیله نقلیه پاک و ارزان‌قیمت در شهر اراک استفاده کرد.

بر اساس مطالعات جامع، سفر‌های درون‌شهری شهر اراک زیر پنج کیلومتر است و می‌توان از دوچرخه به عنوان یک وسیله نقلیه پاک و ارزان‌قیمت برای جابه‌جایی‌ها در شهر استفاده کرد، اما نباید فراموش کنیم که فرهنگ‌سازی و توسعه مسیر‌های دوچرخه‌سواری در شهر نقش اساسی دارد.

حجت اله مرادی معاون امور زیربنایی و حمل و نقل شهری شهرداری اراک گفت: رنگ‌آمیزی مسیر دوچرخه‌سواری در بلوار شهدای دولت به پایان رسیده است و در حال حاضر منتظر مصوبه شورای ترافیک استان هستیم تا در مرحله بعدی ادامه مسیر دوچرخه‌سواری را در بلوار شهیدان رجایی و عرض خیابان هپکو اجرا کنیم.

مرادی افزود: تا کنون ۳۰ کیلومتر مسیر دوچرخه‌سواری در سطح شهر اراک احداث شده و در نظر داریم در صورت مساعد بودن شرایط آب و هوا تا پایان سال این میزان را به ۴۰ کیلومتر افزایش دهیم.

او اضافه کرد: در نظر داریم از فرصت برگزاری همایش سرمایه‌گذاری در اراک برای جذب سرمایه‌گذار با هدف تکمیل زیرساخت‌های دوچرخه‌سواری در شهر همچون احداث خانه‌های اشتراک دوچرخه استفاده کنیم.

معاون امور زیربنایی و حمل و نقل شهری شهرداری اراک بیان کرد: با توجه به آغاز سال تحصیلی در تلاشیم با همکاری کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر اراک برای ارائه آموزش‌های در مدرسه ترافیک شهرداری اقدام کنیم.

فرایند مطالعات احداث و توسعه زیرساخت‌های دوچرخه (شامل مسیرها، خانه‌ها و پارکینگ‌های دوچرخه) و ایجاد مسیر‌های پیاده‌راه در شهر اراک از سال ۱۳۹۶ ذیل مطالعات جامع با رویکرد انسان‌محور آغاز شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۳ ۲۵ مهر ۱۴۰۱
چرا باید توی اتوبوس واحد رمز عابربانکمون رو برای راننده جار بزنیم ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۴ ۲۸ مهر ۱۴۰۱
هیچ دستگاهی پاسخگو نیست فقط بلد گزارش بدن و بگن ما خیلی خوبیم خییییلی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۱ ۲۵ مهر ۱۴۰۱
آدم باید مغز خر خورده باشه که تو هوای آلوده اراک دوچرخه سواری کنه .