رئیس مرکز بهداشت شهرستان کاشان از انجام ۹۰ درصد سطح انتظار مراقبت بهداشتی برای زنان میانسال کاشانی در مراکز بهداشتی شهری و روستایی خبر داد.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان کاشان به مناسبت هفته سلامت بانوان (۲۴ تا۳۰ مهر) گفت: بیش از ۹۰ هزار زن در سن میانسالی ۳۰ تا ۶۰ در این شهرستان زندگی می‌کنند که ۹۰ درصد سطح انتظار مراقبت گروه سنی برای آن‌ها در سال جاری و مراکز بهداشتی شهری و روستایی انجام شده است.

مسعود دهقانی، با اشاره به اینکه شعار روز جهانی سلامت بانوان "سلامت زنان، بنیان خانواده سالم و جامعه جوان" نامگذاری شده است گفت: زنان پایه‌های اصلی خانواده و محور اساسی سلامت، رشد، پویایی و اعتلای خانواده و جامعه هستند.

او با تاکید بر اینکه سلامت زنان متضمن سلامت نسل‌های آینده و مستلزم نگاه ویژه به این قشر است افزود: زنان به صورت سنتی افرادی حمایتگر هستند و مسئولیت خانه داری را به عهده دارند، در نتیجه زمان کمتری برای استراحت و آسایش خود اختصاص می‌دهند.

به گفته او، بدون شک، زنان به عنوان محور اصلی خانواده در جامعه با نقش مادری یکی از مهمترین، سازنده‌ترین و ارزشمندترین نقش‌ها را دارند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان کاشان مراقبت کاملا آگاهانه زنان از سلامتی خودشان را تاکید کرد و گفت: ایجاد شرایط و امکانات تامین سلامت زنان توسط متولیان و مسئولان حوزه‌های مختلف مرتبط با زنان ضروری است.

دهقانی، ورزش و فعالیت‌های بدنی در منزل را از دیگر نکات مهم و ضروری برای زنان دانست و ادامه داد: در حال حاضر، برنامه‌های روزانه انجام فعالیت‌های ورزشی در اینترنت و فضای مجازی به صورت رایگان در دسترس و بسیاری از کلاس‌های ورزشی نیز از روش برخط (آنلاین) قابل استفاده است.

عناوین روزشمار هفته سلامت بانوان از روز ۲۴ تا ۳۰ مهر به ترتیب موضوعات زنان و امنیت غذایی خانواده (غذا، سلامت، فرزند آوری)، سلامت زنان و سلامت روانی خانواده (آسیب‌های تک فرزندی، سلامت روان زنان در بارداری و پس از زایمان)، سلامت زنان و سبک زندگی (شیوه زندگی سالم در سلامت باروری، توصیه‌های طب ایرانی در سلامت زنان)، سلامت زنان و خانواده و جوانی جمعیت (فرزندپروری، روابط بین همسری، نقش مردان در سلامت خانواده، معایب سالخوردگی جمعیت، حمایت از فرزندآوری و جوانی جمعیت، عوارض سقط جنین)، زنان و بیماری‌های شایع (پیشگیری از سرطان سینه و سرویکس وپوکی استخوان در زنان و مادران)، زنان و تربیت نسل آینده (سواد سلامت و فرزند آوری، فرزندپروری، ازدواج بهنگام و پایدار) و زنان و آسیب‌های شغلی (سلامت زنان در محیط کار، نقش خانواده در سلامت زنان شاغل) است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.