رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: دشمن در حوادث اخیر اصل دین را هدف قرار داده و طرح مسئله زن، قومیت‌ها و مذاهب تنها بهانه‌ای در این خصوص است.

مجتبی قهرمانی در دیدار با امام جمعه اهل سنت بندرعباس با بیان اینکه دشمن در حوادث اخیر اصل دین را هدف قرار داده و طرح مسئله زن، قومیت‌ها و مذاهب تنها بهانه‌ای در این خصوص است، گفت: دعوت به وحدت در شرایط فعلی مهمترین وظیفه مسئولان، علما و خواص است.

قهرمانی گفت:باید از ظرفیت علما و بزرگان اهل سنت برای موفقیت در اهداف و ماموریت‌های دستگاه قضایی از جمله پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی استفاده شود.

او گفت: بیش از ۴۳۰ نفر از اهل سنت هرمزگان در سمت‌های قاضی، کارمند و عضو شورای حل اختلاف در دستگاه قضایی استان مشغول به کار هستند.

قهرمانی با اشاره به اینکه تعداد زیادی از کارکنان شورا‌های حل اختلاف استان را برادران و خواهران اهل سنت تشکیل داده‌اند، گفت: استان هرمزگان با توجه به بافت فرهنگی در مناطق مختلف از ظرفیت ویژه‌ای برای ایجاد مصالحه برخوردار است که هرچه از این فرصت استفاده شود از مراجعات غیرضروری به محاکم و مراجع قضایی کاسته می‌شود.

رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: مسائل مرتبط با امور صنفی نیازی به تشکیل پرونده ندارد و بهتر است از طریق روش‌های جایگزین قانونی حل و فصل شود که این حوزه یکی از مواردی است که می‌توان از ظرفیت معتمدان و علمای محترم اهل سنت در آن استفاده کرد.

قهرمانی گفت: همواره از نظرات علمای اهل سنت در خصوص مسائل مختلف استقبال می‌کنیم و به این موضوع توجه و اهتمام ویژه‌ای داریم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار