سرپرست شرکت گاز استان کرمانشاه از آمادگی برای تامین گاز فصل سرما برای بیش از ۶۶۰ هزار مشترک گاز در استان خبر داد.

ناصر حسینی سرپرست شرکت گاز استان کرمانشاه با اشاره به نزدیک شدن فصل سرما و روند کاهشی دمای هوا، گفت : آمادگی کامل را برای تامین سوخت پایدار در فصل سرما خصوصا برای بخش خانگی داریم.

وی از وجود ۶۶۰ هزار مشترک گاز در استان یاد کرد و با بیان اینکه در فصل سرما عمده مصرف در بخش خانگی خانگی و تجاری متمرکز خواهد بود، افزود: در شرایطی که در فصل تابستان ۷۰ درصد مصرف مربوط به صنایع و حدود ۳۰ درصد در بخش تجاری و خانگی است، این روند در فصل سرما تغییر می‌کند.

به گفته سرپرست شرکت گاز استان کرمانشاه، چنانچه در فصل سرما با افزایش مصرف مواجه شویم، اولویت تامین گاز پایدار با بخش خانگی خواهد بود و گاز صنایع استان محدود می‌شود. از همین رو صنایع باید از سوخت جایگزین که از قبل نسبت به ذخیره آن اقدام کرده اند، استفاده کنند.

حسینی با اشاره به اینکه اگر قرار باشد محدودیتی برای گاز صنایع اعمال شود به صورت سراسری است و از سوی شرکت ملی گاز ایران به ما اعلام خواهد شد، تاکید کرد: حتی برای محدودیت گاز صنایع نیز اولویت بندی صورت خواهد گرفت.

وی پیش‌بینی کرد، میزان مصرف گاز در روز‌های سرد سال حدود ۱۵ تا ۱۶ میلیون مترمکعب در روز باشد و یادآور شد: با توجه به رشد گازرسانی به روستا‌ها و افزایش تعداد مشترکین، مصرف گاز نسبت به فصل سرمای سال گذشته بیشتر خواهد بود.

سرپرست شرکت گاز استان کرمانشاه خواستار همراهی و صرفه‌جویی مشترکین در مدیریت مصرف گاز در فصل سرما شد و خاطرنشان کرد: هرچقدر بتوانیم گاز پایدار در اختیار بخش‌های مختلف قرار دهیم، آلودگی هوای ناشی از سایر سوخت‌های جایگزین نیز کمتر خواهد شد.

نکته دیگر که حسینی به آن اشاره کرد لزوم چک و سرویس کردن سیستم‌های گرمایشی مشترکین با شروع فصل سرما بود تا از بروز حوادث و مشکلات جلوگیری شود .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.