۴۱۵ دانش آموز در خوابگاه‌های کمیته امداد امام خمینی خراسان جنوبی سازمان دهی شده اند.

سورگی معاون فرهنگی اداره کل کمیته امداد خراسان جنوبی گفت: ۶ مجتمع فرهنگی تربیتی و به اصطلاح عموم خوابگاه، ویژه دانش آموزان تحت حمایت کمیته امداد در خراسان جنوبی فعال هستند و ۴۱۵ دانش آموز در این خوابگاه‌ها سازمان دهی شده اند.

او افزود: ۳ خوابگاه ویژه دختران و ۳ خوابگاه ویژه پسران است که در شهر‌های بیرجند و نهبندان خوابگاه دختران و پسران و در سربیشه خوابگاه پسران و در قاین خوابگاه دختران فعال است.

سورگی با بیان اینکه این مجتمع‌ها فقط مختص اقامت و وعده‌های غذایی نیست ادامه داد: در ابتدای ورود، دانش آموزان استعدادیابی و بر اساس توانمندی ها، انگیزه‌ها و علاقه مندی‌هایی که دارند در کلاس‌های فرهنگی، هنری، علمی و ورزشی تقسیم بندی می‌شوند و این مجمتع‌ها به گونه‌ای عمل می‌کنند که دانش آموز، به نسبت ورود از لحاظ علمی و فرهنگی ارتقاء می‌یابد.

معاون فرهنگی اداره کل کمیته امداد خراسان جنوبی با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی آمادگی کنکور اظهار کرد: امسال ۱۴۷ دانش آموز تحت حمایت در کنکور پذیرفته شده اند که از این تعداد ۴ نفر در رشته پزشکی و ۱۹ نفر در دانشگاه فرهنگیان و بقیه در سایر رشته‌های تحصیلی در دانشگاه‌های مختلف پذیرفته شده اند.

هم اکنون ۲۰ هزار و ۲۰۷ دانش آموز و هزار و ۹۵ دانشجو تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی خراسان جنوبی هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.