مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: بیش از ۲۲۲ هزار تن کالا از پایانه مرزی بیله سوار در ۶ ماهه گذشته صادرات شده است.

کلیم اله وثوقی با بیان اینکه این میزان کالا توسط ۱۰ هزار دستگاه وسیله نقلیه از پایانه مرزی بیله سوار صادر شده اند، گفت: این کالا‌ها از پایانه مرزی بیله سواربه کشور‌های آذربایجان، روسیه، گرجستان و کشور‌های آسیای میانه صادرات شده است.

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل در بازدید از پایانه مرزی بیله سوار گفت: از این تعداد ۱۸۶ هزار و ۲۴۲ تن کالا توسط ۸ هزارو ۲۸۳ دستگاه کامیون ایرانی،۳۱هزارو ۴۷۸ تن کالا توسط هزارو ۴۰۰ دستگاه کامیون گرجی و ۴ هزار و ۴۷۰ تن کالا نیز توسط ۲۵۸ دستگاه کامیون سایر ملیت‌ها از مرز خارج شده است.

وثوقی عمده کالا‌های صادراتی را سیب زمینی، کاشی، نمک، سنگ ساختمانی، نئوپان، پروفیل و انواع سنگ ساختمانی عنوان کرد و گفت: بیش از ۸۰ درصد از کالا‌های صادراتی توسط کامیون‌های ایرانی انجام شده است.

او در مدت یاد شده واردات ۵ هزار و ۲۵۰ تن کالا را از پایانه مرزی بیله سوار یادآور شد و گفت: این میزان کالا توسط ۲۶۲ دستگاه وارد مرز شده اند.

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل عمده کالا‌های وارداتی را انواع نخ و الیاف مصنوعی بر شمرد و بیان کرد: ۶۵ درصد از کالا‌ها توسط کامیون ایرانی،۲۷ درصد توسط کامیون آذری و ۸ درصد نیز توسط کامیون‌های گرجی و سایر ملیت‌ها وارد مرز شده اند.

وثوقی در ۶ ماهه گذشته از ترانزیت خروجی ۳۴۶ هزار و ۲۲۳ تن کالا توسط ۱۵ هزار و ۴۹۶ دستگاه از مرز بیله سوار خبر داد و گفت: نسبت به مدت مشابه سال قبل که ترانزیت خروجی حدود ۲۱۸ هزار و ۹۵۶ تن بود ۵۸ درصد افزایش را شاهد هستیم.

او گفت: در این مدت ۲۲۳ هزارو ۷۲۷ تن کالا توسط ۱۰ هزار و ۲۱۹ دستگاه کامیون بصورت ترانزیت ورودی وارد مرز بیله سوار شده اند.

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل با اشاره به اینکه از این تعداد ۸ هزار و ۲۳۶ تن کالا توسط ۵۱۸ دستگاه کامیون ایرانی، ۱۵۷ هزار و ۸۷۸ تن توسط ۶ هزار و ۸۵۶ دستگاه کامیون آذری،۴۴ هزار و ۳۶۰ تن کالا توسط ۲ هزار و ۹۶ دستگاه کامیون ترکیه و ۱۳ هزار و ۲۵۳ تن کالا نیز توسط ۷۴۹ دستگاه کامیون سایر ملیت‌ها ترانزیت شده اند افزود: نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۹۲ درصدی را در ترانزیت ورودی شاهد هستیم.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.