معاون استاندار فارس بر رونق اقتصادی منطقه با برگزاری رویداد‌های گردشگری، فروش محصولات طبیعی و فراهم کردن زیرساخت‌های ورود و اقامت گردشگر تاکید کرد.

محمد فرخ زاده معاون استاندار فارس با حضور در جشنواره عشایری که به مناسبت روز عشایر در روستای گمبان بخش شرف آباد برگزار شد با تقدیر از دست اندرکاران برگزاری جشنواره و مردم عزیز این دیار، توجه به انتظارات جامعه عشایری را مهم دانست.

او گفت: ایجاد انگیزه و توجه به مطالبات به حق جامعه عشایری می‌تواند زمینه اتحاد ملی و نقش بخشی اقوام در اداره استان در زمینه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، سیاسی و امنیتی را به دنبال داشته باشد.

فرخ زاده، حلقه مفقوده زندگی شهری را بی هویتی نشات گرفته از نسخه‌های غیر بومی و غیر ایرانی دانست و گفت: گسست بین نسلی و بحران‌های هویتی به ویژه در نسل نوجوان که با فناوری‌های نوظهور مانوس شده اند افزایش یافته و این پدیده ناشی از کم توجهی به میراث ناملموس و میراث فرهنگی معنوی است و لازم است متولیان فرهنگی تدابیر لازم برای انتقال داشته‌های غنی نسل‌های گذشته به نسل جدید به زبان روز و متناسب با ذائقه جوانان بیندیشند.

او در جریان ارائه تحقیقات تاریخی و میدانی یکی از فرهیختگان محل، در خصوص تاریخچه روستای شرف آباد بر حفظ و صیانت از منابع طبیعی، محیط زیست و میراث فرهنگی تاکید کرد.

فرخ زاده همچین طی بازدید از چند نمایش عشایری و نمایشگاه تولیدات عشایر و اقامتگاه‌های بوم گردی، تاکید کرد خشک سالی، آینده استان را با خطر مواجه کرده و راه برون رفت از این بحران زیست محیطی اولا تغییر الگوی مصرف و ثانیا توجه و توسعه گردشگری خصوصاً متکی بر داشته‌های فرهنگی و قومیتی است.

او تاکید کرد: تولید اقلام سالم توسط عشایر و ارائه به مردم و جذب گردشگر و اقامت در خانه‌های بوم گردی و آشنا نمودن جوامع شهری با زیست بوم‌های روستایی می‌تواند رویداد‌های زیبایی را رقم بزند و نهایتاً موجب رونق اقتصادی این منطقه خواهد شد.

معاون گردشگری استانداری فارس همچنین در بازدید از چند پروژه شهرستان مانند سه چشمه قدیمی در کنار سد ساسانی، شرایط را برای تهیه بسته و جذب سرمایه گذاری مورد ارزیابی قرار داد.

بازدید از یک مجتمع بین راهی که به دلیل مشکلات فنی و نبود آب و برق سال‌ها متوقف بوده، یکی دیگر از برنامه‌های سفر معاون استاندار فارس به این شهرستان بود که مقرر گردید فرمانداری محترم پیگیری‌های لازم را برای استفاده از این واحد را انجام دهند.

فرخ زاده در پایان پس از بازدید از زمین ورزشی دانشگاه ارسنجان که سال‌ها به دلیل اختلاف بین دانشگاه و اداره کل ورزش و جوانان متوقف مانده بود، گفت: با دعوت از دو مجموعه تلاش شود توافقی بین دو طرف شکل و این ظرفیت در شهرستان به بهره برداری برسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.