معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با اشاره به فرا رسیدن روز جهانی غذا از انتخاب شعار «توسعه پایدار جهانی برای دسترسی همگانی به غذای مغذی و کافی» برای این روز خبر داد.

دکتر رضا محمدی افزود: با هدف کاهش میزان گرسنگی و دستیابی به امنیت غذایی در جهان، همه ساله ۱۶ اکتبر به عنوان روز جهانی غذا نام گذاری شده است.

وی با اشاره به تاکید سازمان جهانی بهداشت بر تولید بهتر، تغذیه بهتر، محیط بهتر و زندگی بهتر افزود: بر اساس آمار‌های رسمی فائو، جهان از هدف گذاری‌های خود برای کاهش میزان گرسنگی فاصله گرفته است.


بیشتر بخوانید


وی ادامه داد: تعداد گرسنگان در جهان در سال ۲۰۲۱ از مرز ۸۲۸ میلیون نفر گذشته است که تقریبا ۱۰ درصد کل جمعیت جهان را شامل می‌شود.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با بیان اینکه امنیت غذایی به معنای دسترسی کافی به غذای سالم است خاطر نشان کرد: آمار گرسنگان جهان از آغاز شیوع ویروس کووید-۱۹ تا کنون ۱۵۰ میلیون نفر افزایش یافته است و با این توصیف دستیابی به جهانی دور از گرسنگی و ناامنی غذایی و سوء‌تغذیه در چشم انداز نزدیک تقریباً دور از دسترس است.

دکتر محمدی تصریح کرد: امسال هم مانند سال‌های گذشته برنامه‌های اطلاع رسانی ویژه‌ای حول محور های، کاهش قند، نمک و چربی محصولات غذایی و آشامیدنی، نشانگر‌های رنگی تغذیه‌ای در راستای ارتقاء دانش مصرف کننده، نشان ایمنی و سلامت محصولات غذایی سلامت محور، مبارزه با قاچاق کالا‌های سلامت در حوزه غذا، برچسب اصالت کالا و سیستم رهگیری و ردیابی در حوزه غذا، محصولات غذایی ویژه و فراسودمند و اطلاع رسانی و ارتقاء آگاهی مصرف کننده در حوزه سلامت غذا در سطح استان برگزار خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار