یک مقام ترکیه‌ای می‌گوید آنکارا ارتباطی با حادثه کشف ۹۲ پناهجوی برهنه افغان در مرز ترکیه و یونان ندارد.

اسماعیل کاتاکلی، معاون وزیر کشور ترکیه می‌گوید کشورش دخالتی در حادثه انسانی که روز گذشته برای پناهجویان افغان رخ داد، ندارد.

به گزارش رویترز، روز گذشته، یونان ۹۲ پناهجوی افغان را در حالی که برهنه بودند، در مرز خود با ترکیه پیدا کرد. تاکیس تئودوریکاکو، وزیر حفاظت از شهروندان یونان امروز (یکشنبه) گفت که حساب‌های مهاجران حاکی از آن است که پلیس نظامی ترکیه آن‌ها را به نزدیکی یونان انتقال داده است.

با این حال، معاون وزیر کشور ترکیه در پاسخ گفته است: «از آنجایی که شما نتوانستید یک مورد نقض حقوق بشر توسط ترکیه را پیدا کنید، فقط به دنبال افشای تصویر ظلم خود هستید که گویی ترکیه این کار را انجام داده است.»

پلیس یونان می‌گوید این مهاجران که همگی مرد بودند، در نزدیکی رودخانه «اوروس» پیدا شدند و برخی از آنان زخمی هم بوده اند. به گفته پلیس، تحقیقات پلیس یونان و مقامات آژانس مرزی اتحادیه اروپا شواهدی پیدا کرده که نشان می‌دهد مهاجران با قایق‌های لاستیکی از رودخانه عبور کرده و از ترکیه وارد خاک یونان شده اند.

در بیانیه پلیس همچنین ذکر شده مشخص نیست چرا و چگونه این پناهجویان لباس‌های خود را از دست داده اند. وزیر مهاجرت یونان می‌گوید: «رفتار ترکیه با مهاجران مایه شرم تمدن است» و از آنکارا خواسته در مورد حادثه پیش آمده تحقیق کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۴ ۲۸ مهر ۱۴۰۱
دولتی که درکشتار کودکان و نان ومردان در عراق و سوریه همدست داعش بوده آیا انتظار انسانیت در مورد این دولت باید داشته باشیم
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۲۲:۵۲ ۲۴ مهر ۱۴۰۱
از سال 2011 تاکنون در هر دنیا جنایتی رخ می دهد دست ترکیه جنایتکار در کار است در جنگ سوریه، عراق، لیبی و قره باغ هم برای مردم دنیا ثابت شده است.
آخرین اخبار