معاون سیاسی وزارت خارجه طالبان کشورهای غربی را متهم به تخریب محیط زیست افغانستان کرد.

شیر محمد عباس استانکزی، معاون سیاسی وزارت‌خارجه طالبان گفت که استفاده از باروت، مواد‌ داروهای درمانی، بمب‌ها و سلاح‌های مختلف، در ۴۰ سال گذشته، صدماتی را به مردم و محیط زیست افغانستان وارد کرده است.

معاون سیاسی وزارت خارجه طالبان کشورهای غربی را متهم به تخریب محیط زیست افغانستان کرد.

استانکزی در برنامه هفته جهانی تغییر اقلیم در کابل گفت: کشورهای جهان در تخریب محیط زیست افغانستان نقش بزرگ را بازی کرده‌اند. 

استانکزی گفت: در افغانستان شوروی، ناتو و آمریکا از سلاح‌های گوناگون استفاده کرده‌اند و از جهان خواست تا در این راستا با افغانستان همکاری کند و این باعث تخریب محیط زیست افغانستان شده است.

در آخرین مورد آمریکا مادر بمب‌ها را در ولایت ننگرهار افغانستان آزمایش کرد که منجر به تخریب گسترده محیط زیست در این ناحیه شده است. 

از طرف دیگر ملا عبدالسلام حنفی، معاون دوم نخست وزیر طالبان نیز در این نشست گفته است که  نبود بارندگی‌ در بخش‌های جنوب شرق، شمال و شمال غرب بر اقلیم این منطقه تأثیرگذار بوده و برای مردم افغانستان مشکلاتی را به وجود آورده است. 

این در حالی است که اداره ملی حفاظت از محیط زیست افغانستان نیز گفته است که در کنار جنگ و ناامنی، آلودگی هوا، آب و خاک، تغییر اقلیم، تخریب ساحات سبز و منابع طبیعی، بیابان‌زایی، آلودگی پلاستیک، آلودگی‌های صوتی و بصری و توسعه غیراستاندارد شهرها محیط زیست این کشور را به خطرات جدی مواجه کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.