مدیر پژوهش‌های کاربردی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: مشهد پس از تهران دومین قطب صنعت غذایی کشور است.

مهدی پناهی  مدیر پژوهش های کاربردی دانشگاه فردوسی مشهد گفت :نقش تولید دانش بنیان در امنیت غذایی که به مناسب روز جهانی غذا در دانشکده کشاورزی دانشگاه فردوسی مشهد با همکاری پژوهشکده علوم و فناوری مواد غذایی جهاد دانشگاهی خراسان رضوی برگزار شد.

او افزود : مشهد پس از تهران دومین قطب صنعت غذایی کشور است. همچنین دانشکده کشاورزی دانشگاه فردوسی از قدیمی‌ترین دانشکده‌ها و گروه علوم صنایع غذایی این دانشکده نیم قرن سابقه آموزشی، پژوهشی و فناوری داشته و کاملا در کشور شناخته شده است. این گروه در سطح استان و کشور به خوبی مطرح بوده و بیش از ۲۰ عضو هیات علمی در این گروه فعال است.

مدیر پژوهش های کاربردی دانشگاه فردوسی مشهد ادامه داد: امروز اهمیت صنعت غذا به دلیل ایجاد امنیت برای آینده بر کسی پوشیده نیست.

پناهی بیان کرد: در جهان از میان شرکت‌های تولید کننده تند مصرف جهان ۷۵ درصد به صنایع غذایی اختصاص دارد. به عنوان مثال یکی از شرکت‌هایی که رتبه یک در این حوزه را به خود اختصاص داده در سال ۲۰۲۰ فروشی معادل ۹۳ میلیارد دلار داشته و ۳۰ درصد درآمد خود را به تحقیق اختصاص داده است.

او تصریح کرد: این شرکت در فاصله سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۰، ۱۵۹۸ مقاله با همکاری موسسات پژوهشی منتشر کرده است. از این تعداد ۵۸۰ مقاله در حوزه کشاورزی و صنایع غذایی جهت توسعه مرز‌های دانش بوده است که نشان دهنده رابطه قوی تحقیق، توسعه نوآوری و رونق اقتصادی در صنایع غذایی است که منجر به افزایش امنیت غذایی خواهد شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.