رئیس شورای کارگری آذرآب گفت: در دادگاه تجدید نظر تمامی کارگران از اتهامات وارده تبرئه شدند.

داود عسگری رئیس شورای کارگری آذرآب با اشاره به احکام قضایی کارگران آذرآب اظهار داشت: در پی اعتراضاتی که از سوی کارگران آذرآب در خصوص وضعیت کارخانه صورت گرفت برای ۲۳ نفر از بازداشتی‌هایی که از کارگران آذرآب بودند از سوی محاکم قضایی ۷۰ ضربه شلاق و سه ماه زندان در نظر گرفته شد.

وی افزود: از سوی قاضی پرونده حکم کارگران نسبت به زندان و شلاق به ۷ میلیون تومان وجه بدل از زندان و سه میلیون تومان بدل از شلاق تبدیل شد و این حکم یکسال مورد تعلیق قرار گیرد.

رئیس شورای کارگری آذرآب تصریح کرد: در طول یکسال اخیر نسبت به حکم صادر شده از سوی محاکم قضایی اعتراض وارد شد که در روز‌های اخیر در دادگاه تجدید نظر حکم قطعی با حضور رئیس کل دادگستری استان مرکزی اعلام شد.

عسگری با بیان اینکه برائت کارگران برای ما از اهمیت بسیاری برخوردار بود، عنوان کرد: در حکم قبلی اتهاماتی از قبیل برهم زدن نظم عمومی، شرکت در اعتراضات، اقدام علیه نظم عمومی و ... به کارگران آذرآب وارد شد، اما در دادگاه تجدید نظر تمامی کارگران از اتهامات وارده تبرئه شدند.

وی بیان کرد: هدف کارگران از اعتراضات اخیر دفاع و صیانت از حق و حقوق خود بوده و هیچ یک از اقدامات آن‌ها در راستای اغتشاش، اعتراض و برهم زدن نظم عمومی نبوده است همانطور که نسبت به اعتراضات اخیر اعلام برائت داشته‌اند بنابراین اگر اعتراضی وجود داشت به جهت کار، کمبود کار و آینده شغلی آن‌ها بوده و هیچ جبهه‌ای وجود نداشته است.

رئیس شورای کارگری آذرآب ضمن قدردانی از زحمات سیستم قضایی استان خاطرنشان کرد: بسیار خرسندیم که سیستم قضایی استان به این باور رسیدند که بحث کارگران آذرآب در حوزه شغلی و صنفی بوده است که در این راستا رئیس کل دادگستری استان مرکزی همکاری بسیاری خوبی در خصوص برائت کارگران آذر آب داشتند که جای تشکر و قدردانی دارد.

برچسب ها: اعتراضات ، کارگران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.