تفاهم نامه همکاری علمی، پژوهشی و آموزشی دانشکده دامپزشکی دانشگاه شهرکرد با حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری امضا شد.

رئیس دانشکده دامپزشکی دانشگاه شهرکرد گفت: این دانشگاه از سال ۱۳۷۵ تاکنون ۵۰۳ فارغ التحصیل داشته و دارای ۳۸ عضو هیئت علمی توانمند است و روند پیشرفت آن به گونه‌ای بوده که درحال حاضر، جزو ۵ دانشکده دامپزشکی برتر کشور است.

سعید حبیبیان با بیان این که دانشجویان دامپزشکی واحد درسی مرتبط با حیات وحش ندارند، ولی به این حوزه بسیار علاقه مندند افزود: یکی از برنامه‌های پیش روی این دانشکده این است که یک موزه حیات وحش در کنار دانشکده دامپزشکی تاسیس شود.


بیشتر بخوانید


مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری هم گفت: بحث دامپزشکی حیات وحش کار جدیدی است که امیدواریم با استفاده از ظرفیت علمی دانشگاه‌های استان، مرکزی در این زمینه فعال کنیم.

سعید یوسف پور افزود: هم افزایی ظرفیت‌های علمی، تحقیقاتی، بهره برداری از توان بالقوه و بالفعل مراکز دانشگاهی، پژوهشی و انجمن‌های علمی، تسهیل، تقویت و اولویت دهی به اجرای تفاهم نامه‌ها و مدیریت بیماری‌های حیات وحش، همکاری در ایجاد تحول بنیادین در نگرش به محیط زیست در بخش‌های اجتماعی، فرهنگی و آموزشی بر اساس روش‌های علمی، حمایت از انجمن‌های علمی و سمن‌های دانشجویی زیست محیطی، تبادل تجربیات و کمک به ارتقاء و به روزرسانی سطح دانش و آموزش‌های زیست محیطی، مدیریت بیماری‌های حیات وحش و کمک به حفظ و تکثیر گونه‌های جانوری در معرض خطر استان مهمترین اهداف این تفاهم نامه است.

این تفاهم نامه ۴ ساله برای تحقق اصل پنجاهم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران که در آن حفاظت از محیط زیست یک وظیفه عمومی تلقی شده است امضا شد و در صورت توافق دو طرف قابل تمدید است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار