مراسم گرامیداشت ۲۴ مهر ۱۳۵۷، سالروز به آتش کشیده شدن مسجد جامع کرمان از سوی عمال رژیم پهلوی با حضور قشر‌های مختلف مردم در کرمان برگزار شد.

مراسم گرامیداشت ۲۴ مهر سال ۱۳۵۷، سالروز به آتش کشیده شدن مسجد جامع کرمان و گرامیداشت یاد شهدای این روز با حضور جمعی از مسئولان و قشر‌های مختلف مردم در مسجد جامع شهر کرمان  برگزار شد.

حجت الاسلام ربانی، یکی از شاهدان آتش سوزی مسجد جامع کرمان در سال ۱۳۵۷، در این مراسم به روایتگری این حادثه پرداخت و ضمن تشریح این حادثه به بیان خاطراتی هم پرداخت.

بیشتر بخوانید: 



در ادامه حجت الاسلام ماندگاری از اساتید حوزه، یاد شهیدان حادثه ۲۴ مهر در مسجد جامع کرمان را گرامی داشت.

او با اشاره به براندازی حکومت پهلوی و سوزاندن قرآن‌ها گفت: بی حرمتی به قرآن کریم و اهل بیت (ع) از دیرباز در تاریخ اسلام بوده و نسل این افراد، هنوز هم وجود دارد و به قرآن و مقدسات اسلامی همان گونه که همه شاهدیم بی احترامی می‌کنند.

این کارشناس مذهبی، داشتن ایمان قوی را در تضعیف دشمن مهم دانست و گفت: اتحاد، وحدت و همدلی نیز از دیگر عوامل مهم تاثیرگذار در این زمینه است.

او با اشاره به وقایع مختلف در تاریخ انقلاب و به شهادت رساندن انقلابیون بیان کرد: دشمن در این حوادث فهمید، مردم جانانه پشت سر امام خمینی (ره) و ولایت ایستاده اند و همچنین منافقین و کمونیسم به زباله دان تاریخ پیوستند.

حجت الاسلام ماندگاری همچنین به اغتشاشات اخیر اشاره کرد و گفت: عوامل این اغتشاشات، دشمنان قسم خورده انقلاب، آسیب دیده‌های چهل سال تفاله‌های رژیم سابق و نسل جوان و نوجوان فریب خورده هستند.

او با بیان اینکه ما در دفاع استدلالی از حجاب، نماز و ولایت فقیه کوتاهی کرده ایم از خانواده‌ها خواست: با فرزندان خود، استدلالی صحبت کنند و مسئولان نیز برنامه‌هایی در این زمینه داشته باشند.

این مدرس حوزه بر هوشیاری بیشتر تاکید کرد و گفت: دشمن به دنبال تضعیف، تحریف و تخریب است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار