رئیس اداره استعدادیابی و بهره برداری منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری، از تخصیص بیش از ۴ هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی ملی برای پیشرفت و توسع استان در بخش مسکن، منابع طبیعی، کشاورزی، صنعت، خدمات استان خبر داد.

رئیس اداره استعدادیابی و بهره برداری منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: در ۶ ماهه نخست امسال یک هزار و ۱۲۰ هکتار اراضی ملی جهت توسعه استان در بخش مسکن از سوی اداره کل منابع طبیعی استان به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و اداره کل راه و شهرسازی استان تغییر نمایندگی شد.

داوود نظری افزود: از این میزان ۲۰ هکتار از اراضی ملی جهت اجرای طرح هادی ۵ روستا به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تحویل و تحول و تغییر نمایندگی گردید.


بیشتر بخوانید


وی در راستای ماده ۶ قانون ساماندهی حمایت از تولید و عرضه مسکن و ماده ۹ قانون جهش تولید مسکن اظهار داشت: اراضی مورد درخواست اداره کل راه و شهرسازی استان در اراضی ملی اطراف ۹ شهر به مساحت یک هزار و ۱۰۰ هکتار به اداره کل راه و شهرسازی استان تحویل و تحول و تغییر نمایندگی انجام شده است.

نظری اضافه کرد: در بخش توسعه منابع طبیعی، جنگل کاری اقتصادی و توسعه بوستان‌های جنگلی روستایی در استان، در قالب ۵ مورد قرارداد بهره برداری، مدیریت و بهره برداری اقتصادی از سطح ۹ هکتار از اراضی ملی به مردم شریف استان و دهیاری‌ها احاله شد همچنین به منظور بهره برداری اقتصادی از مراتع، در قالب ۲ فقره قرارداد مرتعداری موضوع ماده ۳ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و مراتع، بهره برداری اقتصادی از مراتع استان و اجرای طرح‌های مرتعداری در سطح ۲ هزار و ۷۰۰ هکتار به مرتعداران روستایی و عشایری استان واگذار شد.

رئیس اداره استعدادیابی و بهره برداری منابع طبیعی و آبخیزداری استان اضافه کرد: در راستای توسعه فعالیت‌های بخش کشاورزی در استان میزان ۳۵ هکتار از اراضی ملی جهت اجرای طرح‌های مختلف کشاورزی و دامی تخصیص داده شد.

وی افزود: برای توسعه استان در بخش صنعت، و برای احداث و توسعه شهرک‌های صنعتی در استان میزان ۳۶۰ هکتار از اراضی ملی استان جهت احداث ۹ شهرک صنعتی جدید تخصیص داده شد.

نظری گفت: در بخش خدمات و توسعه عمرانی استان هم ۹ هکتار اراضی ملی جهت اجرای طرح‌های مذکور در شش ماهه گذشته تخصیص داده شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۱ ۲۴ مهر ۱۴۰۱
به امید گسترش و پراکندگی و جانمایی شهرکهای صنعتی استان در جای جای و در سراسر و در همه پهنه کوهستانی و دشتهای زرخیز استان عزیزمان چهارمحال و بختیاری،بام ایران و سرچشمه رودهای بزرگ ملی ایران و سدها و دریاچه های بزرگ کشورمان ایران عزیز
آخرین اخبار