در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

ساخت ۲۰۰ هزار واحد خوابگاه متاهلی در طول پنج سال توسط وزارت راه/ وجود ۱۵۰۵ واحد خوابگاه متاهلی در دانشگاه های سراسر کشور

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم گفت: در حال حاضر ظرفیت خوابگاه های ملکی دانشگاه ها در سراسر کشور ۲۱۷ هزار نفر برای دانشجویان مجرد است.

گنجی  گفت: در حال حاضر ظرفیت خوابگاه های ملکی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی در سراسر کشور ۲۱۷ هزار نفر برای دانشجویان مجرد است که این ظرفیت برای خوابگاه های استیجاری و خودگردان حدود ۳۴ هزار نفر است.

به گفته وی بر اساس امضای تفاهم نامه بین وزارت علوم و راه و شهرسازی قرار است در مدت پنج سال ۲۰۰ هزار واحد خوابگاه متاهلی ساخته شود و این واحدها را تحویل وزارت علوم بدهند. از این تعداد ۵۰ هزار واحد خوابگاه متاهلی قرار است تا پایان سال ساخته و تحویل وزارت علوم داده شوند.

او افزود: در حال حاضر ۵۰ درصد از دانشجویان در خوابگاه های استیجاری و ملکی اقامت دارند که این تعداد نسبت به سال قبل ۱۳ درصد افزایش پیدا کرده است.

او افزود: سال گذشته ۲۹۶ واحد خوابگاه متاهلی در دانشگاه های سراسر کشور داشتیم که خوشبختانه این مقدار به ۱۵۰۵ واحد خوابگاه متاهلی افزایش پیدا کرده است.

او گفت: در حال حاضر ۸۷ هزار متاهل در دانشگاه های سراسر کشور داریم که بر اساس قانون جوانی جمعیت باید مشوق های لازم برای ازدواج را در دانشگاه های سراسر کشور ایجاد کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار