افزایش آمار بازماندگان از تحصیل در سال‌های گذشته

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی گفت: در سال‌های گذشته آسیب‎های جدی به حوزه آموزش و مسائل پرورشی و تربیتی دانش آموزان وارد شد؛ به طوری که هم نابرابری آموزشی شکل گرفت و هم آمار ترک تحصیل و بازماندگان از تحصیل افزایش یافت.

احمد محمودزاده با بیان این که نیروی انسانی در اسناد بالادستی و در بیانیه گام دوم انقلاب به عنوان مهم‌ترین سرمایه کشور نام برده می‌شود، گفت: تربیت نیروی انسانی آموزش دیده به عنوان مهم‌ترین رسالت آموزش و پرورش به شمار می‌رود و در کشور ما هم بر اساس اسناد بالادستی، سند تحول بنیادین و بیانیه گام دوم انقلاب اصلی‌‎ترین عامل خودسازی، جامعه سازی و تمدن سازی نیروی انسانی محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: در سال‌های گذشته آسیب‎های جدی به حوزه آموزش و مسائل پرورشی و تربیتی دانش آموزان وارد شد. به طوری که هم نابرابری آموزشی شکل گرفت و هم آمار ترک تحصیل و بازماندگان از تحصیل افزایش یافت. حتی آسیب‌های روانی و روحی بر دانش آموزان و خانواده‌‎ها وارد شد؛ اما با تمهیدات انجام شده توانستیم امسال شاهد حضور دانش آموزان در کلاس درس باشیم.

محمودزاده گفت: مدارس غیر دولتی با جمعیت دانش آموزی بالغ بر دو میلیون نفر در سطح کشور کنار آموزش و پرورش دولتی انجام وظیفه کرده و فرآیند تعلیم و تربیت را با توجه به سند تحول بنیادین یاری می‎دهند.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت‎های مردمی گفت: باید در حوزه شفافیت و مانع زدایی بیشتر کار شود و رویکرد‌های جدیدی به مدارس و مراکز غیر دولتی اضافه کنیم و در اجرایی سازی سند تحول بنیادین اهتمام بیشتری داشته باشیم و به حوزه مسائل تربیتی و فرهنگی بیش از پیش توجه کنیم.

 او گفت: در گام دوم انقلاب اسلامی، شورا‌های آموزش و پرورش باید بیش از گذشته با دو رویکرد مردمی بودن و فرابخشی شدن زمینه بروز و ظهور اراده مردم در تحقق اهداف انقلاب اسلامی برای حل موضوعات مربوط به دستگاه تعلیم و تربیت را فراهم کند. موضوعی که در سند تحولی دولت اشاره خوبی به آن شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۱۹:۴۵ ۲۳ مهر ۱۴۰۱
قبلا پیش دبستانی نبود اگر بود هزینه نداشت .
الان باید حتما پیش دبستانی برن بچه ها .
و کمترین هزینه باید کم کمش ۴/۵ملیون فقط برای ثبت نام بدن . کتاب دفتر لباس اینا هم ۲ملیون میشه .
الانم که وضع مملکت مشاهده میکنید
از هر خانوانده شاید به زور ی فرزندشو بفرسته مدرسه .
وزیر رئیس جمهور میگن واسه درس خوندن کسی به خاطر هزینش ترک تحصیل نمیکنه .
قبلا مدرسه ها اینقدر هزینه بر نبودن .
آخرین اخبار