مدیر بیماری‌های مرکز بهداشت مازندران درباره همزمانی شیوع کرونا و آنفلوآنزا در پاییز و زمستان به شهروندان هشدار داد.

دکتر دلیلی مدیر بیماری‌های مرکز بهداشت مازندران درباره همزمانی شیوع کرونا و آنفلوآنزا در پاییز و زمستان به شهروندان هشدار داد و گفت: در این مدت مراجعات سرپایی و تعداد بیماران بستری در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها روند صعودی می‌گیرد و بدنبال آن مرگ ناشی از ابتلا افراد به این دو بیماری نیز روند افزایشی می‌یابد.

او با اشاره به اینکه رعایت توصیه‌های بهداشتی و استفاده از ماسک در میان شهروندان کاهش یافته است، افزود: با توجه به مشابه بودن راه انتقال این دو ویروس دستگاه تنفسی، منطقی است که با پیشگیری از ابتلا به کرونا، ابتلا به آنفلوآنزا نیز کاهش یابد.

دلیلی گفت: با آمدن فصل سرد سال، افراد بالای ۶۵ سال و افراد مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای و مزمن نسبت به واکسیناسیون واکسن کرونا و آنفلوآنزا اقدام کنند.

او افزود: با شیوع کووید ۱۹ شیوع آنفلوآنزا در دو سال گذشته با کاهش بسیار چشمگیری رو به رو بود، این مسئله نتیجه رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، شست و شوی دست ها، استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی است.

مدیر بیماری‌های مرکز بهداشت مازندران گفت: کووید ۱۹ و آنفلوانزا علائم و نشانه‌های مشترکی از جمله تب، سرفه، تنگی نفس، احساس خستگی، گلودرد، گرفتگی یا آبریزش بینی، درد عضلانی یا بدن دردو سردرد دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار