آموزش هدفمند نقطه قوت صنایع‌دستی استان یزد

سرپرست معاونت صنایع‌دستی استان یزد گفت: در شش ماه اول سال جاری هزار و ۵۱۰ نفر در زمینه صنایع‌دستی آموزش دیده‌اند.

عبدالمجید عربی سرپرست معاونت صنایع‌دستی استان یزد گفت: طی شش ماهه گذشته از سال جاری ۱۵۹ دوره در رشته‌های مختلف صنایع‌دستی در استان یزد برگزار شد که در این دوره‌ها هزار و ۵۱۰ نفر هنرجوی علاقه‌مند آموزش دیدند.

معاون صنایع‌دستی استان یزد یادآور شد: در زمینه آموزش، توسعه و ترویج صنایع‌دستی همواره سعی بر آن است تا با بهره‌گیری از توانمندی‌های بالقوه صنایع‌دستی گامی مؤثر در تأمین اهداف توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی برداشته شود.

او ادامه داد: رویکرد اصلی در این زمینه بر مبنای تهیه و تدوین برنامه‌های مؤثر به‌منظور ترویج صنایع‌دستی، حمایت مادی و معنوی از ایده‌های نو و خلاق در زمینه صنایع‌دستی است.

معاون صنایع‌دستی استان یزد با اشاره به فراهم کردن زمینه مناسب برای ارتقای سطح اجتماعی و اقتصادی صنعتگران برای توسعه فرهنگی صنایع‌دستی، افزود: فراهم آوردن امکان عضویت و حضور مؤثر در سازمان‌ها و مجامع بین‌الملل، ثبت میراث ناملموس و منقول صنایع‌دستی در سطوح ملی و جهانی در راستای حفاظت از این مواریث و برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری در زمینه حفظ و توسعه آن در سطح ملی از دیگر اهداف آن است.

عربی افزود: هدف از این دوره ها، توسعه و فرهنگ‌سازی رشته‌های صنایع‌دستی بومی و فعال استان، آشنایی و جذب جوانان و همچنین علاقه‌مندان به رشته‌های مختلف صنایع‌دستی و ایجاد زمینه مناسب برای اشتغال و کارآفرینی است.

او ادامه داد: هنرجویان در رشته‌های گلیم‌بافی، تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، زیورآلات سنتی، زیلوبافی، معرق چوب، منبت چوب، رودوزی‌های سنتی، سفالگری ... آموزش‌دیده و موفق شدند گواهی مهارت آموزش‌های عمومی (کوتاه‌مدت) در زمینه رشته‌های صنایع‌دستی را دریافت کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.