سونی اولین سمعک بدون نسخه خود را عرضه کرد

بر اساس گزارش‌ها شرکت صوتی و تصویری سونی اولین سمعک بدون نسخه خود را عرضه می‌کند.

در اوایل تابستان امسال، FDA آمریکا برای فروش سمعک‌های بدون نسخه (OTC) چراغ سبز نشان داد و اکنون ما شاهد برخی از آن‌ها از یکی از بزرگترین شرکت‌های صوتی جهان هستیم. سونی در دسترس بودن اولین سمعک OTC خود، CRE-C۱۰ با قیمت ۱۰۰۰ دلار و CRE-E۱۰ با قیمت ۱۳۰۰ دلار را اعلام کرده است که با مشارکت WS Audiology ساخته شده است.

این دستگاه‌ها برای استفاده روزانه برای کسانی که کم شنوایی خفیف تا متوسط دارند، ساخته شده‌اند. آن‌ها از طریق برنامه «کنترل شنوایی» سونی کنترل می‌شوند که کاربران را در راه اندازی راهنمایی می‌کند و به آن‌ها اجازه می‌دهد تنظیماتی مانند کنترل صدا را شخصی کنند. به گفته سونی؛ همچنین این امکان را به «خود تناسب» می‌دهد که با پروفایل‌های شنوایی از پیش تعریف شده مناسب بر اساس هزاران نتیجه واقعی ادیوگرام تنظیم می‌شود.

مدل CRE-C۱۰، عمر باتری تا ۷۰ ساعت استفاده مداوم را ارائه می‌دهد. سونی می‌گوید یکی از کوچک‌ترین سمعک‌های OTC در بازار است که طراحی محتاطانه‌ای را ارائه می‌کند که عملا در هنگام استفاده، غیر قابل رویت و دارای کیفیت صدای استثنایی است.

در همین حال، CRE-E۱۰، دارای طراحی بیشتر شبیه هدفون است که توسط یک باتری قابل شارژ با حداکثر ۲۶ ساعت عمر بین شارژ تغذیه می‌شود. سونی می‌گوید این بلوتوث نیز سازگار است، بنابراین کاربران می‌توانند به دستگاه‌ها متصل شوند و به جریان صوتی یا موسیقی گوش دهند، البته فقط در iOS. آن‌ها با قیمت ۱۳۰۰ دلار در زمستان امسال در وب سایت سونی به فروش خواهند رسید.

سال گذشته، Bose و Lexie از سمعک‌های OTC خود با سری SoundControl رونمایی کردند و چند روز پیش اولین مدل B۱ را با قیمت ۹۰۰ دلار به بازار عرضه کردند. شرکت‌هایی مانند Jabra نیز وارد عمل شده‌اند. سال گذشته، Sennheiser تجارت صوتی مصرفی خود را به متخصص سمعک Sonova فروخت. طبق گزارش Consumer Reports، در حالی که قیمت‌ها هنوز آن چیزی نیست که ارزان به نظر برسد، اما بسیار کمتر از سمعک‌های نسخه‌ای هستند که می‌توانند ۱۰۰۰ تا ۴۰۰۰ دلار برای هر گوش به فروش برسند.


بیشتر بخوانید 


منبع:Engadget

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.