علی یوسف زاده با بیان اینکه این استان در توسعه بزرگراهی ۴۰ درصد از میانگین کشوری عقب است، گفت: همه پروژههای بزرگراهی استان دارای ردیف ملی هستند و تلاش میشود طی سه سال به میانگین کشوری برسیم.
معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: با وجود کمبود اعتبار و نقدینگی، برای ارتقای شاخص برخورداری استان از بزرگراهها، توسعه این ببه خش مورد توجه قرار گرفته و قرار است سالانه ۵۰ کیلومتر بزرگراه دراستان احداث شود.
یوسف زاده بیان کرد: امروز همه پروژههای استان اردبیل دارای ردیف اعتباری ملی بوده و تلاش بر این است تا ۳ سال آینده به میانگین کشوری برسیم.
او اولویت اصلی توسعه بزرگراهها را مسیر اردبیل - سرچم به طول ۱۷۸ کیلومتر اعلام کرد و گفت: بخشی از باند دوم این بزرگراه به روی خودروها گشوده شده و با تامین اعتبار بهصورت ملی و فاینانس بانک، این پروژه در سالهای آینده تکمیل میشود.
معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: احداث ۳۰۰ کیلومتر بزرگراه در استان اردبیل با وجود همه مشکلات مالی و اعتباری، با همدلی و همافزایی مسؤولان، تا چهار سال آینده در دست اجرا قرار گرفته است.
یوسف زاده متوسط هزینه ساخت و احداث هر یک کیلومتر باند بزرگراه را ۳۰۰ میلیارد ریال برشمرد و گفت: از محل منابع ملی سالانه یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای راههای استان ابلاغ میشود که نیاز است این منابع افزایش داشته باشد.
او همچنین از تکمیل بهسازی و ارتقای راه اصلی کریق- آرموداق شهرستان نیر تا پایان امسال خبر داد و گفت: در صورت اجرای باقی مانده این مسیر در استان آذربایجان شرقی، مسافت اردبیل تا مرکز کشور ۱۱۰ کیلومتر کاهش مییابد.
معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اردبیل اظهار کرد: بهسازی جاده کریق - آرموداق در شهرستان نیر استان اردبیل به طول ۲۰ کیلومتر در دستور کار قرار گرفته که هشت کیلومتر آن در حوزه استحفاظی استان اردبیل واقع شده است.
یوسف زاده گفت: عملیات اجرایی کریق-آرموداق از سال ۱۳۹۴ شروع شده و از هشت کیلومتر مسیر، آسفالت دو لایه به طول ۴.۵ کیلومتر انجام گرفته و ۳.۵ کیلومتر مابقی مسیر هم رو به اتمام بوده و در مرحله اجرای آسفالت قرار گرفته است.