روستای هریوند در شهرستان سربیشه امروز میزبان سومین روز از جشنواره ملی زرشک خراسان جنوبی است.

دو هزار هکتار از اراضی شهرستان سربیشه زیر کشت یاقوت سرخ است و ۸ هزار زرشک کار امسال ۹ هزار تن محصول را روانه بازار می‌کنند.

پس از شهرستان‌های زیرکوه و قاینات دو قطب تولید زرشک خراسان جنوبی، سومین روز از جشنواره ملی زرشک استان امروز با محوریت شهرستان سربیشه و در روستای گردشگری هریوند آغاز شده است.

فرماندار شهرستان سربیشه گفت: اجرای موسیقی محلی، همراهی با مردم به صورت نمادین برای خوشه چینی زرشک، جشن برداشت، بازی‌های بومی محلی، حضور مدیران استانی و تقدیر از کشاورزان نمونه شهرستان از جمله برنامه‌های امروز جشنواره ملی زرشک در روستای هریوند است.

لک زایی ادامه داد: برای معرفی شهرستان نیز، در کوچه باغ‌های این روستا نمایشگاهی متشکل از محصولات محلی شهرستان برای عرضه و نمایش آنان بر پا شده است.

فرماندار شهرستان سربیشه بیان کرد: ۲۷ مهر نیز کلنگ ساخت دو کارخانه فرآوری و خرید زرشک در شهرستان سربیشه به زمین زده می‌شود که ساخت آن را سرمایه گذاران بخش خصوصی در دست گرفته اند.

جعفری رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی نیز از راه اندازی 3 واحد فرآوری در آینده ای نزدیک در شهرستان سربیشه با ظرفیت 15 هزار تن خبر داد.

اشرفی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری نیز از انعقاد تفاهم نامه با ستاد اجرایی فرمان امام ( ره) برای سرمایه گذاری در حوزه فرآوری محصول زرشک خبر داد.

در این جشنواره همچنین زرشک کاران به مشکلات خود از قبیل نبود قیمت مناسب فروش، نبود بازار تخصصی زرشک، نبود واحدهای فرآوری و ناشناخته بودن زرشک در داخل و خارج و همچنین نداشتن نشان تجاری اشاره کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.