مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: در نیمه نخست امسال ۴۰۰ هزار و ۶۴۸ متر مربع تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی استان شناسایی شد .

مهدی رحمان دوست مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: در نیمه نخست امسال ۹۷۰ فقره تغییر کاربری غیرمجاز اراضی زراعی و باغی در استان به مساحت ۴۰۰ هزار و ۶۴۸ متر مربع مورد شناسایی قرار گرفت.

رحمان دوست افزود: از این میزان اراضی تغییر کاربری داده شده، ۱۵۴ هزار و ۶۷۰ متر مربع به تعداد ۳۶۹ مورد مربوط به شهرستان قزوین بوده است.

وی اظهار کرد: در شهرستان بویین زهرا نیز طی این مدت ۱۴۷ فقره تغییر غیرمجاز کاربری اراضی کشاورزی به مساحت ۹۳ هزار و ۸۹۰ متر مربع شناسایی شده است.

مدیرامور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: در شهرستان هم طی این مدت ۴۴ هزار و ۹۲۸ متر مربع به تعداد ۲۱۲ فقره تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی مورد شناسایی قرار گرفت.

این مسوول ادامه داد: در شهرستان‌های البرز و آبیک نیز به ترتیب ۱۰۳ فقره به مساحت ۸۱ هزار و ۹۰۰ متر مربع و ۱۱۲ مورد به مساحت ۱۷ هزار و ۴۱۰ متر مربع تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی شناسایی شد.

وی اظهار کرد: ۲۷ فقره تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی به میزان هفت هزار و ۸۵۰ متر مربع نیز در شهرستان آوج در این مدت شناسایی شده است.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین یادآور شد: براساس قانون، تغییر کاربری‌های انجام شده اگر در مرحله ساخت و ساز باشند امکان تخریب و قلع و قمع وجود دارد و اگر پس از ساخت مورد شناسایی قرار بگیرند متخلفان به مراجع قضایی معرفی می‌شوند و پس از طی مراحل قانونی و صدور رای، برای تخریب و قلع و قمع آن‌ها اقدام می‌شود.

وی با بیان اینکه هرگونه خرد کردن اراضی کشاورزی، فنس کشی و دیوار کشی، ساخت اتاق و اتاقک، زیرتانکری، نصب کانکس و ریختن مصالح ساختمانی بدون دریافت مجوز‌های قانونی لازم از مصادیق تغییر کاربری غیرمجاز زمین‌های زراعی و باغی به شمار رفته و با آن برخورد می‌شود.

رحمان دوست با اشاره به ضرورت صیانت از اراضی کشاورزی، گفت: زمین‌های کشاورزی در کشور ما محدود بوده و باید آن‌ها را در راستای حفظ امنیت غذایی جامعه و نسل‌های آینده حفظ کنیم.

استان قزوین دارای ۴۸۹ هزار هکتار اراضی کشاورزی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.