اهالی روستای سراب سفلی در شهرستان درمیان بدون درنظر گرفتن تفاوت‌های مذهبی زندگی همدلانه‌ای دارند و یاری رسان همدیگر هستند.

روستای سراب سفلی در شهرستان درمیان ۵۰۰ سال قدمت حضور عرب و عجم را درکنارهم دارد که اهالی روستا از ابتدا با وحدت کنار هم زندگی میکردند حتی با وحدت در یک مسجد هم نماز می‌خواندند.

برادری زیر پرچم اسلام

پیرزن ۸۵ ساله این روستا می‌گوید از قدیم که بچه بودم و به یاد می‌آورم برای ما تفاوت مذهب ملاک نبوده و همه مانند خواهر و برادر باهم رفتار می‌کردیم

جوان اهل تسننی می‌گوید: در برنامه‌ها و مراسماتی از قبیل تاسوعا و عاشورا در کنار هم هستیم و در برپایی مراسم به همدیگر کمک می‌کنیم.

او ادامه داد: در این روستا ۴ شهید داریم که ۳ شهید اهل تسنن و یک شهید شیعه است.

در این روستا تفاوت‌های مذهبی مانعی برای تشکیل زندگی نبوده و نیست.

زنی ۶۵ ساله می‌گوید: شوهرم اهل تسنن است و خودم شیعه هستم، اما ۵۰‌سال است که بدون مشکل و با آرامش در کنار هم زندگی می‌کنیم.

در این روستا با ۱۰۰ خانوار زندگی می‌کنند که ۲۰ خانوار شیعه و ۸۰ خانوار اهل تسنن اند.

دختر جوانی هم گفت: من شیعه هستم و همسایمان اهل تسنن است، ولی در کار‌ها مخصوصا اکنون که فصل زرشک است وحدت خوبی در روستا دیده می‌شود.

او ادامه داد: همسایه‌ها به یاری هم می‌روند یک روز همه باهم زرشک‌های یک باغ را میچینیم و روز بعد زرشک‌های باغ نفر دیگر را برداشت می‌کنیم.

اهالی این روستا ثابت کردند که امت رسول الله اند و کتابشان قرآنی است که بیش از ۵۰ آیه برای حفظ وحدت و دوری از تفرقه دارد و نتیجه این وحدت آبادی و پیشرفت روستا را به دنبال دارد.

برچسب ها: وحدت ، امت اسلامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.