فرماندار تفت گفت: جشنواره انار تفت با حضور وزیر میراث فرهنگی از سوم آبان ماه در این شهرستان برگزار می‌شود.

محمد دهشیری، فرماندار تفت با اشاره به اهمیت معرفی ظرفیت‌های گردشگری و اقتصادی شهرستان تفت گفت: برخورداری از باغات مختلف میوه از جمله انار یکی از مهمترین ویژگی‌های تفت است که باید معرفی و تقویت شود.

وی افزود: در حال حاضر ۱۵ هزار هکتار از مساحت شهرستان تفت باغات مختلف هستند که از این میزان هزار هکتار به باغات انار اختصاص یافته و ۴۰۰ هکتار آن نیز در محدود شهری واقع شدند.

فرماندار تفت با بیان این‌که زمان برداشت محصول انار در این شهرستان از نیمه مهرماه آغاز و تا نیمه آبان ماه ادامه خواهد داشت، ادامه داد: به همین منظور مقرر شده جشنواره انار تفت، امسال از سوم تا ششم آبان ماه امسال با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در این شهرستان برگزار شود.

وی تقویت ظرفیت‌های گردشگری و اقتصادی تفت را از جمله اقدامات انجام شده و در دستور کار دانست و بیان کرد: در شهرستان تفت از صنایع کم آب خواه و های‌تک به عنوان صنایع مورد حمایت انتخاب کرده‌ایم، اما اصل محور توسعه آینده شهرستان تفت با توجه به هوای پاک و وضعیت جغرافیایی آن در محور گردشگری است.

دهشیری ادامه داد: متاسفانه تاکنون به دلیل خشکسالی و همچنین عدم برنامه‌ریزی آن طور که باید شاهد برداشت کمتر از باغات شهرستان تفت بودیم و محصولات این شهرستان به طور بایسته‌ای معرفی نشدند.

فرماندار تفت با بیان این‌که باید با فراوری انار در شهرستان به نوعی افزایش صادرات را داشته باشیم، گفت: یکی از کارخانه‌های بسته بندی و آبمیوه را مورد توجه قرار داده‌ایم تا بتوانیم با فراوری انار به نوعی شاهد صادرات انار باشیم.

دهشیری تأکید کرد: حدود هزار تن محصول انار ما است که اگر در حال حاضر برای شرکت باغداران یک تا یک و نیم میلیارد تومان فراهم کنیم تا خط تولید را به صنعتی تبدیل کنند مشکل ما حل می‌شود و شاهد فراوری محصولات انار خواهیم بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.