به گفته معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد هدف‌گذاری رشد اقتصادی در این استان امسال ۹.۷ درصد است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در نشست شورای اشتغال و سرمایه‌گذاری بر تحقق شعار سال جاری تاکید کرد و گفت: ضرورت دارد آیین نامه حمایت از تولید، دانش‌بنیان و اشتغال آفرین در سه حوزه سازمان صمت، حوزه علوم و تحقیقات و اقتصاد و دارایی در دستور کار جدی قرار گیرد تا بتوانیم در راستای تحقق شعار سال گام برداریم.

احسان عسگری به سهم رشد ۹.۷ درصدی استان در بخش اشتغال اشاره و عنوان کرد: شهرک‌های صنعتی یکی از نقاط قوتِ رسیدن به این میزان رشد اقتصادی است لذا باید واحد‌های تولیدی راکد شهرک‌های صنعتی به چرخه تولید بازگردند.

او یکی دیگر از راه‌های رسیدن به این میزان رشد در بخش اقتصادی را فعال کردن ظرفیت‌های استان دانست و بیان کرد: استفاده از تسهیلات ماده ۱۶ و ۱۸ می‌تواند به ارتقاء رشد اقتصادی کمک کند، ضمن اینکه دستگاه‌ها استان با مرکز در زمینه اعتبارات تبصره ۱۶ و ۱۸ و میزان تسهیلات استانی و ملی مکاتبه کنند.

وی در ادامه بر جذب ۱۰۰ درصدی تسهیلات سهم استان در زمینه اشتغال پایدار روستایی تاکید کرد و گفت: متاسفانه گاهی بانک‌ها بهانه‌های مختلفی می‌آورند که تسهیلات را به متقاضیان پرداخت نکنند و انتظار می رود بانک ها مدیران نهایت همکاری را در این زمینه انجام دهند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد هم با اشاره به سه آیین نامه اجرایی حمایت از تولید اشتغال آفرین و دانش‌بنیان گفت: این آیین نامه‌ها به وسیله هیات دولت مصوب و به سازمان صمت، علوم و تحقیقات و اقتصاد و دارایی اعلام شد که به وسیله مسئولان این دستگاه‌ها رصد می‌شود.

علی شهابی نسب در خصوص سهم رشد اقتصادی ۹.۷ درصدی که برای استان پیش‌بینی شده گفت: در همین خصوص رسته فعالیت‌هایی برای همه دستگاه‌های اقتصادی تعریف و وضعیت تولید سال گذشته و پیش‌بینی امسال در بخش‌های مختلف مسکن، درمان و سایر بخش‌ها اعلام شد.

وی در خصوص تسهیلات اشتغال روستایی گفت: سهم استان کهگیلویه و بویراحمد در برنامه ششم توسعه ۴۰۰ میلیارد تومان بوده که طی دو سه سال اخیر ۳۵۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی پرداخت شد و بخشی هم هنوز پرداخت نشد که شورای هماهنگی بانک‌ها ملزم شد در همین خصوص جلسه‌ای برگزار کند و دلیل پرداخت نشدن بقیه ی تسهیلات اشتغال پایدار روستایی گزارش داده شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: سهم استان از محل تبصره ۱۶، یک هزار و ۲۸۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان است که بانک‌ها جلسه برگزار کنند و این مبلغ را تعیین تکلیف کنند.

گفتنی است در این جلسه مصوبات سفر هیات تجاری کشور عراق به استان بررسی و اعلام شد طرف عراقی آمادگی خود برای خرید محصولات تجاری را اعلام کند و قرار شد دستگاه‌های تجاری محصولات تجاری و استاندارد خود را معرفی کنند.

همچنین بر پرداخت تسهیلات توسط صندوق کارآفرینی امید به ۴۲ بانوی کارآفرین و زن سرپرست خانوار تاکید شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.