مدیرکل صمت استان گیلان از پرداخت ۶۰ درصدی تسهیلات در قالب ۱۱۵ مصوبه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید گیلان از ابتدای سال جاری خبر داد.

تیمور پورحیدری گفت: با تصویب ۱۱۵ مصوبه در قالب کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان گیلان در ۶ ماه اول سال جاری، بخش مهمی از چالش‌های موجود بخش تولید حل و فصل شده است.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۴ جلسه اصلی و ۱۰ جلسه فرعی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان برگزار شد که ۳۹ مصوبه مربوط به کارگروه اصلی و ۷۶ مصوبه در کارگروه‌های فرعی به تصویب رسیده اند.

مدیرکل صمت گیلان، کل تسهیلات پرداختی به واحد‌های تولیدی استان را تا پایان شهریور ماه سال جاری بیش از ۶۵۷میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: کل سهم اختصاصی تسهیلات به واحد‌های تولیدی استان ۱۱۰۰ میلیارد تومان در قالب کارگروه است، که بیش از ۶۰ درصد آن پرداخت شده است.

پورحیدری همچنین در مورد رتبه استان گیلان نسبت به کشور در تسهیلات پرداختی به بنگاه‌های اقتصادی گفت: در میزان تسهیلات پرداختی از محل رونق تولید از نظر تعداد، جایگاه دوم و از نظر مبلغ پرداختی، رتبه پنجم کشوری را کسب کرده است. 

دبیر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید گیلان عمده مشکل واحد‌های صنعتی را کمبود نقدینگی عنوان کرد و تصریح کرد: برخی از واحد‌های صنعتی نیازمند مبلغ اندکی از تسهیلات برای راه اندازی هستند که دچار مشکلات حقوقی، چک برگشتی و مباحث تملک شده اند که به طور مستمر درحال پیگیری رفع آن‌ها هستیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.