شهر کریمه اهل بیت (ع) در سالروز میلاد با سعادت پیام آور مهر و رحمت، حضرت محمد مصطفی(ص) و سلاله پاکش امام صادق (ع) غرق در جشن و سرور است.

 شهر مقدس قم به ویژه بارگاه منور حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها در هفدم ربیع الاول سالروز میلاد با سعادت پیامبر اعظم حضرت محمد امین (ع) و ششمین سپهر سروری حضرت امام صادق (ع) غرق در نور و سرور است.

به همین مناسبت اراداتمندان و شیفتگان خاندان عصمت و طهارت علیهم الاسلام خود را به این مکان سراسر نور رسانده اند تا میلاد پیامبر مهر و رحمت و سلاله پاکش حضرت امام صادق علیه السلام را به بانوی کرامت تبریک بگویند.

جای جای شهر مقدس قم به ویژه اماکن مذهبی، سر درب مساجد، معابر و منازل آذین بندی شده و دلدادگان اهل بیت و عصمت و طهارت با برپایی پایگاه‌های صلواتی و پخش شیرینی و نذورات مراتب عشق و ارادت خودرا به رسول مهر و عطوفت و ششمین ستاره پرفروغ آسمان امامت و ولایت حضرت امام صادق (ع) ابراز می‌کنند.

 محفل جشن و شادمانی در  مساجد به ویژه مسجد مقدس جمکران بقاع متبرکه امامزادگان و دفاتر مراجع اعظام و دفتر رهبر معظم انقلاب در قم نیز مراسم جشن و مولودی در حال برگزاری است.

سخنرانان نیز به بیان فضائل و شخصیت والای نبی مکرم اسلام حضرت محمد (ص) و امام جعفر صادق (ع) و مداحان به مولودی خوانی می‌پردازند.


بیشتر بخوانید


حضرت محمد (ص) در روز هفدهم ربیع الاول سال ۵۷۰ میلادی در مکه مکرمه دیده به جهان گشود؛ شیعیان، ولادت پیامبر اکرم را هفدهم ربیع الاول و اهل سنت، در روز دوازدهم همان ماه می‌دانند و امام خمینی (ره) فاصله این دو روز را هفته وحدت نامگذاری کرد.

رسول اللّه، نبی اللّه، مصطفی، محمود، امین، خاتم، مزمل، نذیر، بشیر، مبین، کریم، نور، رحمت، نعمت، شاهد، مبشر، منذر، مذکر، یس و طه‏ از القاب و ابوالقاسم و ابوابراهیم نیز کنیه پیامبراسلام (ص) است.

امام جعفر صادق (ع) در روز ۱۷ ربیع‌الاول سال ۸۳ هجری قمری در مدینه دیده به جهان گشود و در روز ۲۵ شوال سال ۱۴۸ هجری قمری در ۶۵ سالگی در مدینه توسط منصور دوانیقی، خلیفه عباسی مسموم شد و به شهادت رسید و در قبرستان بقیع به خاک سپرده شد.

امام صادق (ع) در ۳۱ سالگی پس از شهادت پدرش امام محمد باقر (ع) به امامت رسید. امامت این امام همام همزمان با سال‌های پایانی حکومت بنی امیه و سال‌های آغازین حکومت بنی عباس بود به همین دلیل امام صادق (ع) فرصت بسیار مناسبی برای فعالیت فرهنگی و مذهبی به دست آوردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار