مدیرکل استاندارد اصفهان:

حمایت از شرکت های دانش بنیان دردستور کار سازمان استاندارد اصفهان قرار دارد

مدیرکل استاندارد استان اصفهان گفت: تاکنون ۳۰ شرکت دانش بنیان در استان اصفهان متقاضی اخذ تاییدیه استاندارد برای محصولات و خدمات مطرح بوده اند که از بین آنها ۱۱ شرکت موفق به دریافت گواهینامه مذکور شده اند.

محمود فرمانی امروز به مناسبت ۲۲ مهر روز جهانی استاندارد در جمع خبرنگاران در اصفهان گفت: شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند برای محصولات و خدمات جدید خود گواهینامه استاندارد دریافت کنند که این کار پس از انطباق محصولات آن‌ها با الزامات سازمان ملی استاندارد انجام می‌شود.

او با بیان اینکه این کار به فروش، تجاری سازی و اعتماد بیشتر مصرف کنندگان به محصولات جدید شرکت‌های فناور کمک می‌کند، اظهار داشت: گواهینامه سازمان ملی استاندارد برای صادرات و عرضه محصولات دانش بنیان در بازار جهانی نیز معتبر است.

فرمانی با اشاره به اینکه این کار بر اساس همکاری سازمان ملی استاندارد و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری انجام می‌شود، تاکید کرد: حمایت از شرکت‌های دانش بنیان به ویژه در سالی که به " تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین" نامگذاری شده است، در دستور کار این سازمان قرار دارد.

او همچنین با اشاره به برنامه‌های سازمان ملی استاندارد برای صدور گواهینامه استاندارد " حلال " گفت: این موضوع با توجه به بازار جهانی محصولات غذایی و کشور‌هایی که دارای جمعیت مسلمان هستند، اهمیت ویژه‌ای دارد و استاندارد آن تشویقی است.

مدیرکل استاندارد استان اصفهان اضافه کرد: تاکنون ۲۴ پروانه حلال در استان اصفهان صادر شده و پرونده ۱۲ متقاضی در این زمینه در دست بررسی است.

او با بیان اینکه در ۶ ماه نخست امسال ۲۱۷ پروانه استاندارد اجباری، ۵۶ پروانه استاندارد تشویقی و ۹ پروانه استاندارد تشویقی کاربرد نشان حد مجاز آلاینده‌ها در محصولات کشاورزی در استان اصفهان صادر شده است، گفت: در این مدت ۴۹۶ پروانه استاندارد اجباری، تمدید، ۲۶۶ پروانه کاربرد استاندارد اجباری و ۲۶ پروانه استاندارد تشویقی، باطل و ۱۵ مورد جعل نشان استاندارد، کشف شد.

فرمانی با تاکید بر اینکه عمده موارد ابطال پروانه‌های استاندارد اجباری مربوط به بخش مصالح ساختمانی است، اظهار داشت: در نیمه نخست امسال یک هزار و ۸۵۱ اخطار و تذکر به عرضه کنندگان و تولیدکنندگان داده شد و ۹۹ واحد اخطاریه حقوقی دریافت کردند.

مدیرکل استاندارد اصفهان ادامه داد: در این مدت پرونده حقوقی ۹۸ مورد اعلام جرم نیز به محاکم قضایی ارسال شد که ۵۰ پرونده مربوط به مصالح ساختمانی است.

فرمانی با بیان اینکه ۲۱۰ آزمایشگاه معتبر تایید صلاحیت شده در استان اصفهان وجود دارد، تصریح کرد: در ۶ ماه نخست امسال، چهار آزمایشگاه اخطار گرفتند و چهار گواهینامه آن‌ها باطل شد.

مدیرکل استاندارد استان اصفهان با اشاره به بازرسی از ۲ هزار و ۵۲۰ نازل سوخت مایع در استان در ۶ ماه نخست امسال، تصریح کرد: جایگاه‌های سوخت سی ان جی نیز از نظر ایمنی مورد بازرسی قرار می‌گیرند و در حال حاضر گاز ۲ جایگاه سوخت در شهر اصفهان به‌دلیل نداشتن تاییدیه استاندارد، قطع است.

او ادامه داد: به هفت جایگاه سی ان جی نیز به‌دلیل داشتن نواقص با خطر متوسط اخطاریه داده شده است که اگر این موارد را رفع نکنند گاز آن‌ها نیز قطع می‌شود.

فرمانی به ۲ هزار و ۷۱۲ مورد بازرسی از آسانسور در نیمه نخست امسال در استان اصفهان اشاره و اضافه کرد: یک هزار و ۴۰۵ مورد از آن‌ها موفق به دریافت تاییدیه استاندارد شدند.

او با تاکید بر اینکه تجهیزات شهربازی‌ها و پارک‌های بازی مشمول استاندارد اجباری است، گفت: در نیمه نخست امسال یک هزار و ۱۱۱ بازدید از این تجهیزات در استان به‌عمل آمد و در حال حاضر تجهیزات در ۲۵ شهربازی استان به‌دلیل نداشتن تاییدیه استاندارد، پلمب است.

فرمانی درباره پرونده حادثه پیش آمده برای یکی از تجهیزات شهربازی شهر " گز " در شمال اصفهان گفت: هنوز نتیجه آن به ما اعلام نشده، اما این تجهیز در زمان وقوع حادثه، دارای تاییدیه استاندارد نبود و در حال حاضر پلمب است.

مدیرکل استاندارد استان اصفهان با بیان اینکه دارو‌های گیاهی و ظروف یک بار مصرف مشمول استاندارد اجباری نیست، خاطرنشان کرد: برای ترغیب مردم به خرید کالای ایرانی، رعایت کیفیت و استاندارد محصولات آن‌ها ضروری است.

فرمانی خاطرنشان کرد: امسال از بین سه هزار و ۶۰۰ واحد صنعتی تحت پوشش اداره کل استاندارد استان اصفهان که محصولات آن‌ها مشمول استاندارد اجباری است، ۱۲ واحد نمونه در بخش‌های مختلف مانند غذایی، خودرو، مکانیک، لوازم خانگی، برق و الکترونیک و شیمیایی انتخاب شدند.

۲۲ مهر مصادف با ۱۴ اکتبر روز جهانی استاندارد است؛ از ۲۴ تا ۳۰ مهر امسال نیز بعنوان هفته استاندارد نامگذاری شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.