کاهش ذخایر برخی معادن، نبود بازار فروش و فرسودگی ماشین آلات باعث کاهش ۲۰ درصدی برداشت خاک صنعتی در خراسان جنوبی شده است.

ایمان طلب معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: ۲۳۴ معدن انواع خاک صنعتی در استان وجود دارد که سالانه ۲ میلیون و ۸۲۹ هزار و ۵۱۴ تُن خاک از آن استخراج می‌شود.

او افزود: از ابتدای امسال ۳۱۹ هزار و ۲۷۲ تُن انواع خاک صنعتی در استان برداشت شده است که این میزان نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۰ درصد کاهش داشته است.

ایمان طلب ادامه داد: از علل کاهش میزان برداشت خاک صنعتی می‌توان به کاهش ذخایر برخی معادن، نبود بازار فروش و فرسودگی ماشین آلات اشاره کرد.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ذخیره قطعی انواع خاک صنعتی در استان ۸۲ میلیون و ۹۵۱ هزار و ۷۴۲ تُن است، عنوان کرد: هزار و ۱۶۷ نفر در معادن انواع خاک صنعتی مشغول به کار شده اند.

او تصریح کرد: خراسان جنوبی از ۱۳۴ معدن بنتونیت، ۲ معدن خاک سرخ، ۵۸ معدن خاک صنعتی، ۲۴ معدن خاک نسوز و ۱۶ معدن کائولن برخوردار است که بیشترین معادن خاک صنعتی در شهرستان‌های سرایان، فردوس و طبس قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار