رئیس بهزیستی استان شهرستان البرز از اجرای طرح آگاهسازی پیشگیری از معلولیت‌های دوران سالمندی برای ۵۰۰ سالمند خبر داد .

شیرین فرازمند رئیس بهزیستی استان شهرستان البرز از اجرای طرح آگاهسازی پیشگیری از معلولیت‌های دوران سالمندی برای ۵۰۰ سالمند خبر داد و گفت: این طرح با هدف ارتقای دانش، تغییر نگرش و در نهایت تغییررفتار و ارتقاء کیفیت زندگی در گروه‌های میانسال و سالمند طراحی شده است و تسهیلگران بهزیستی تا پایان سال با شناسایی سالمندان ومیانسالان درمحلات وادارات اجرا خواهند کرد.

 فرازمند با تأکید بر لزوم پیشگیری در خصوص بیماری‌های شایع در دوران سالمندی، خاطرنشان کرد: در این جلسات اصول مواجهه و پیشگیری از بیماری‌های دیابت، پوکی استخوان، آرتروز، بیماری‌های قلبی، سکته مغزی و پیشگیری از سقوط به عنوان تهدیدات جدی در بین سالمندان آموزش داده می‌شود.

وی اضافه کرد: برنامه پیشگیری از معلولیت‌های دوران سالمندی به صورت آموزش حضوری با محتوای آموزشی معین توسط ۱۰ تسهیل گر و کارشناسان شهرستان به گروه‌های هدف اصلی شامل میانسالان وسالمندان آموزش داده می‌شوند تا موجب اقزایش آگاهی وتغییر نگرش و رفتار افراد سالمند شوند.

فرازمند، گروه‌های هدف درحوزه‌های مختلف سازمان بهزیستی مانند سالمندان و میانسالان تحت پوشش مراکز روزانه سالمندان، زنان سرپرست خانوار، افراد عضو کانون‌های بازنشستگی، افراد تحت پوشش بنیاد‌های فرزانگان و کانون‌های جهاندیدگان، افراد تحت پوشش کمیته امداد و فرهنگسرا‌های شهرداری را ازجمله گروه‌های هدف این طرح برشمرد.

وی یادآور شد: سالمندان در صورت سپری کردن دوران سالمندی به صورت مطلوب و کارآمد می‌توانند تاثیرات مفید و موثری در توسعه پایدار، افزایش سطح سلامت روانی جامعه، کاهش آسیب‌های اجتماعی و احساس رضایتمندی افراد جوان جامعه راداشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.