شهردار تبریز با اشاره به اولویت تجهیز ناوگان اتوبوسرانی برای ارتقای سطح رفاه شهروندان گفت: در این راستا ۱۵۶ دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس به ناوگان حمل و نقل عمومی این شهر اضافه شد.

آقای هوشیار در مراسم بهره برداری از ۱۵۶ دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس با اشاره به اهمیت ناوگان حمل و نقل عمومی شهر تبریز برای مدیریت شهرها، گفت: اتوبوس‌های موجود جوابگوی نیاز جمعیت حدود ۲ میلیون نفری تبریز نبوده و برای ارائه خدمات مطلوب به شهروندان باید اتوبوس‌های جدید به ناوگان حمل و نقل عمومی درون‌شهری این شهر اضافه شود.

وی با بیان اینکه قرارداد خرید ۱۰۰ دستگاه اتوبوس جدید با اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومان برای ناوگان حمل و نقل عمومی تبریز عقد شده است، اظهار داشت: طبق تعهد خودروسازان باید تا پایان سال این اتوبوس‌ها تولید، پلاک گذاری و به ناوگان شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه تحویل داده شود.

شهردار تبریز با بیان اینکه ۳۰ دستگاه اتوبوس از این تعداد در مرحله پلاک گذاری و آماده تحویل است، گفت: این اتوبوس‌ها به زودی به ناوگان حمل و نقل عمومی اضافه می‌شود و برای خرید این اتوبوس‌ها مبلغ ۱۵۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

آقای هوشیار ادامه داد: در شهریور ماه امسال نیز ۳۰ دستگاه اتوبوس دیگر توسط پتروشیمی با هزینه ۱۳۵ میلیارد تومان برای استفاده به ناوگان حمل و نقل عمومی تحویل شده و ۱۹ دستگاه اتوبوس خریداری شده قبلی با ۸۶ میلیارد تومان هزینه به ناوگان حمل و نقل عمومی اضافه شده و جابجایی مسافر را آغاز کردند.

وی با بیان اینکه دولت با ۲ کارخانه خودروساز داخلی قرارداد تولید چهار هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس برای شهر‌های کشور را منعقد کرده است، یادآوری کرد: سهم شهرداری تبریز از این رقم ۱۳۴ دستگاه اتوبوس بوده که تاکنون مبلغ ۱۱۰ میلیارد تومان پیش پرداخت سهم شهرداری تبریز انجام شده است.

شهردار تبریز با اشاره به اینکه ۶ دستگاه اتوبوس جدید از این محل با ۲۳ میلیارد تومان اعتبار و ۱۷ دستگاه مینی‌بوس جدید با ۲۴ میلیارد تومان اعتبار به ناوگان حمل و نقل عمومی اضافه شده است و این مینی بوس‌ها بزودی در سطح شهر راه اندازی می‌شوند.

آقای هوشیار افزود: ۵۴ دستگاه اتوبوس از طریق آزادسازی سرویس‌های پالایشگاه و پتروشیمی تبریز به ارزش ۱۹۰ میلیارد تومان به ناوگان حمل و نقل عمومی شهر جهت ارائه خدمات بهتر به شهروندان بازگشت داده شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.