مهم‌ترین حوادث ۲۰ مهرماه ۱۴۰۱ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

مهم‌ترین حوادث روز چهارشنبه ۲۰ مهرماه ۱۴۰۱ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف تریاک در محور‌های خاکی روستای مروارید داراب

فرمانده انتظامی استان گفت: با تلاش مأموران پلیس شهرستان "داراب"، ۱۸۷ کیلوگرم تریاک در بازرسی از یک سواری پژو ۴۰۵ کشف شد.

سردار رهام‌بخش حبیبی گفت: روز گذشته مأموران انتظامی شهرستان داراب حین گشت زنی در محور روستایی "مروارید" به یک سواری پژو ۴۰۵ مشکوک و دستور ایست را صادر کردند.

او با بیان اینکه پس از طی مسافتی تعقیب و گریز ماموران انتظامی موفق شدند سواری پژو را با اقدامات فنی و تخصصی توقیف کنند، گفت: در بازرسی از آن خودرو ۱۸۷ کیلوگرم تریاک کشف شد.

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه در این خصوص یک قاچاقچی حرفه‌ای دستگیر شد، گفت: ۳ دستگاه سواری پراید و پژو با ۳ سرنشین که اسکورت محوله بودند توقیف و رانندگان نیز برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

دستگیری راننده و کشف ۳۳ کیلو حشیش

فرمانده انتظامی سرچهان از توقیف سواری پراید و کشف ۳۳ کیلو و ۵۰۰ گرم مواد مخدر از نوع حشیش در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محسن لشکری گفت: در راستای تشدید اقدامات انتظامی و برخورد قاطع با قاچاقچیان مواد مخدر، روز گذشته ماموران انتظامی پاسگاه "توجردی" حین کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی به یک سواری پراید مشکوک و دستور ایست صادر که راننده بدون توجه اقدام به فرار کرد.

او گفت: ماموران انتظامی موفق شدند پس از طی مسافتی تعقیب و گریز با اقدامات فنی و تخصصی خودرو را توقیف و در بازرسی از آن ۳۳ کیلو و ۵۰۰ گرم مواد مخدر از نوع حشیش کشف کنند.

فرمانده انتظامی سرچهان با بیان اینکه در این خصوص راننده و سرنشین دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند، گفت: برخورد با سوداگران مرگ به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی است.

زمین خواری ۲۰ میلیاردی در قیروکارزین

فرمانده انتظامی قیروکارزین از کشف یک فقره زمین خواری به ارزش ۲۰ میلیارد ریال در منطقه "هنگام" این شهرستان خبر داد.

سرهنگ قربانعلی روستا گفت: در پی شکایت نماینده اداره منابع طبیعی مبنی بر یک فقره زمین خواری به میزان ۱۶ هزار و ۶۰۰ متر مربع در منطقه "هنگام" قیروکارزین، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او با بیان اینکه پس از هماهنگی قضائی ماموران انتظامی به همراه نماینده منابع طبیعی به محل مورد نظر اعزام شدند، گفت: در این خصوص ۱۶ هزار و ۶۰۰ متر اراضی ملی که افراد سودجو تصرف کرده بودند، رفع و به بیت‌المال بازگردانده شد.

فرمانده انتظامی قیروکارزین با اشاره به اینکه ارزش اراضی رفع تصرف شده برابر نظر کارشناسان ۲۰ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: در این خصوص یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

مصالحه ۷۲ درصدی پرونده‌های ارجاعی به مرکز مشاوره پلیس فارس

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان از مصالحه ۷۲ درصدی پرونده‌های ارجاعی به دوایر مشاوره و مددکاری کلانتری‌ها در شش ماهه اول سال جاری خبر داد.

سرهنگ کاووس محمدی گفت: در شش ماهه اول سال جاری تعداد زیادی از شهروندان برای دریافت خدمات مشاوره به مرکز مشاوره و دوایر مشاوره و مددکاری کلانتری‌های استان فارس مراجعه کرده اند.

او گفت: از تعداد پرونده‌های ارجاعی به مشاوران و مددکاران اجتماعی کلانتری ها، ۷۲ درصد منجر به مصالحه و سازش گردیده است.

این مقام انتظامی گفت: مرکز مشاوره معاونت فرهنگی و اجتماعی پلیس فارس در سال‌های اخیر توانسته است با تعامل سازنده با سازمان‌ها به خوبی در حوزه روان شناسی و مشاوره، رشد و توسعه اثرگذاری داشته باشد، به گونه‌ای که امروزه مرکز مشاوره آرامش پلیس فارس نزد مراکز علمی و دانشگاه‌ها شناخته شده است.

سرهنگ محمدی ادامه داد: مرکز مشاوره پلیس فارس در طول هفته به صورت صبح و عصر آماده ارائه خدمات مشاوره به شهروندان در زمینه‌های روانشناسی، خانوادگی، حقوقی، فردی، شغلی، تربیتی، ازدواج و ... می‌باشد و شهروندان می‌توانند به مرکز مشاوره آرامش پلیس فارس واقع در میدان حر، روبروی کلانتری ۱۱ زند مراجعه و یا با شماره تلفن ۳۲۲۲۷۰۰۶ تماس و نسبت به اخذ نوبت برای مشاوره فردی اقدام کنند.

او گفت: همچنین سامانه تلفنی صدای مشاور با شماره ۰۹۶۵۸۰ آماده ارائه خدمات مشاوره‌ای است و شهروندان می‌توانند در ساعات اداری ضمن تماس با این شماره خدمات مشاوره فردی را به صورت تلفنی دریافت کنند.

کشف ۶ کیلوگرم تریاک در کوار

فرمانده انتظامی کوار از کشف ۶ کیلوگرم تریاک در بازرسی از یک سواری ۴۰۵ در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ سید رحمان هاشمی گفت: ماموران یگان امداد کوار حین گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک خودرو پژو ۴۰۵ مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر توقیف کردند.

او با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو ۶ کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک کشف شد، تصریح کرد: در این رابطه راننده دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۳ ۲۱ مهر ۱۴۰۱
امشب اخبار فارس میگفت که دیروز ۲۰ مهر ماه ی قاتل زنجیری که دو برادر رو کشت بود در یک عملیات ضربتی و غافل گیرانه ب دام پلیس افتاد دورد بر پلیس فتاح و سربازان گمنام امام زمان که حافظ امنیت مردم فارس و مردم ایران هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۹ ۲۱ مهر ۱۴۰۱
تریاک که ی چیز عادی شده چیز تازییییی نیست دخترم
آخرین اخبار