ابوطالبی گفت: ۱۲۳ پرونده تشکیل و ۷۰ نفر از مجرمان و متصرفان زمین‌های دولتی و ملی دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: اقشار مختلف مردم در مدت یک سال چهار هزار و ۴۲۰ بار با سامانه ۱۳۹ و ۱۵۰۴ تماس برقرار کردند و تمامی این تماس‌ها توسط نیروهای یگان حفاظت عملیاتی و اجرایی شد.

وی همچنین از خلع ید حدود ۷۰ هکتار از اراضی ملی و بازگشت آن به بیت المال خبر داد و افزود: در همین مدت از تصرف بیش از ۳۰ هکتار از اراضی دولتی پیشگیری و رفع تصرف شده است.

مسئول یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان درباره میزان حریق جنگل‌ها و مراتع یادآور شد: با تدابیر و پیشگیری‌های لازم از سوی نیروهای حفاظتی در سراسر استان سمنان، در نیمه نخست سال ۱۴۰۱ تعداد آتش‌سوزی‌ها ۹۰ درصد و از نظر مساحت ۹۶ درصد کاهش داشت.

سرهنگ ابوطالبی بیان کرد: سال ۱۴۰۰ حریق‌ها از نظر تعداد ۲۹ و از نظر مساحت ۳۷ هکتار بود که در سال ۱۴۰۱ این میزان از لحاظ تعداد به ۶ فقره و از نظر مساحت به ۲۱ هکتار کاهش یافت.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان کار حفاظت از منابع طبیعی کشور را امری دشوار و پرخطر دانست و افزود: در شش ماهه سال جاری نیروهای حفاظتی در پاسداری از عرصه‌های منابع طبیعی مجروح شدند و چهار نفر از نیروهای حفاظتی و سه نفر از نیروهای مردمی نیز برای مبارزه با قاچاق چوب و تصرفات اراضی ملی مصدوم و مجروح شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.