دماوندی نژاد گفت: کشور ایران در زمینه تولید مرغ، تخم مرغ، شیر و گوشت جزء ۱۰ کشور تولید کننده دنیا است و این ظرفیت زمینه ساز صادرات این محصولات خواهد بود.

دماوندی نژاد معاون وزیر جهاد کشاورزی در نشست بررسی مهمترین مشکلات صنعت دام و طیور استان یزد، این استان را یکی از استان‌های با ظرفیت بالا در زمینه پرورش دام و طیور دانست که می‌تواند در زمینه صادرات تولیدات دام و طیور نیز از استان‌های پیشروی کشور باشد.

او افزود: همه تلاش ما در دولت این است که با حمایت از این بخش و حل مشکلات آن، زیر ساخت‌های لازم در این حوزه را نیز تقویت کنیم و برای توسعه آن بکوشیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: کشورمان با ظرفیت‌های بالایی که در حوزه تولیدات دامی و طیور دارد، هم اکنون در تولید مرغ، تخم مرغ، شیر و گوشت جزو ده کشور دنیا است و این ظرفیت‌های ارزشمند می‌تواند زمینه ساز صادرات این محصولات نیز باشد.

معاون تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی افزود: با برنامه ریزی‌های انجام شده برنامه ملی تولید در صنعت دام و طیور به خوبی پیش می‌رود و افق‌های روشنی را پیش رو داریم.

همچنین در این نشست که جمعی از روسا، نمایندگان تشکل‌های صنعت دام و طیور استان یزد، مسئولان و کارشناسان جهاد کشاورزی استان هم حضور داشتند مسائلی از جمله لزوم صدور مجوز ذبح دام‌های سنگین مازاد در استان یزد، تداوم خرید تضمینی محصولات دامی، بالا بودن قیمت نهاده‌های دامی و بدنبال آن افزایش قیمت تمام شده تولیدات و پرداخت بدهی نهاده‌های دامی فعالان این صنعت مربوط به قبل از آزاد سازی قیمت نهاده‌های دامی مطرح و برای آن تصمیماتی گرفته شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.