تمام روستا‌های بالای ۲۰ خانوار استان تا پایان سال دوم دولت مردمی آبرسانی می‌شود.

عباس زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی در گردهمایی دهیاران و روسای شورا‌های اسلامی روستا‌های بخش مرکزی شهرستان بیرجند گفت: برنامه ریزی شده که همه روستا‌های بالای ۲۰ خانوار این استان تا پایان سال دوم دولت سیزدهم آبرسانی شوند.

او افزود: براساس طرحی که وزارت نیرو برای آبرسانی به روستا‌های بالای ۲۰ خانوار کشور با مشارکت سایر نهاد‌ها به تصویب هیئت دولت رسانده تمامی روستا‌های با این ظرفیت جمعیتی استان تا سال ۱۴۰۲ آبرسانی می‌شوند.

عباس زاده افزود: حدود ۴۰۰ روستای خراسان جنوبی با تانکر آبرسانی سیار می‌شوند و دستور کار ما این است که تا پایان سال دوم دولت سیزدهم، اتمام عملیات آبرسانی به روستا‌های بالای ۲۰ خانوار را اعلام کنیم.

گازرسانی به سیستان و بلوچستان مأموریت جدید شرکت گاز استان

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی همچنین گفت: از پارسال تا امسال ۳۰۳ روستای بالای ۲۰ خانوار استان با مصوبه سفر استانی رئیس جمهور گازرسانی شدند که ۵۰۰ میلیارد تومان برای این طرح هزینه شده است و اگر قرار بود به روال سابق حرکت کنیم سال‌ها این روستا‌ها گازرسانی نمی‌شد.

عباس زاده افزود: در پی این حرکت جهادی و جهشی، امسال شرکت گاز خراسان جنوبی مأموریت دارد گازرسانی در ۵ شهرستان استان سیستان و بلوچستان را آغاز کند و به این معناست که گازرسانی در استان ما به اتمام رسیده است.

او بیان کرد: عزم دولت بر رفع مشکلات اساسی و مهم در حوزه روستاییان و عشایر است و در حوزه گازرسانی تا سه ماه دیگر پایان گازرسانی به صنایع استان را اعلام خواهیم کرد که نقش موثری در توسعه سرمایه گذاری دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.