معاون فنی و شهرسازی شهرداری کرمانشاه وسعت بافت فرسوده شهر کرمانشاه را برابر ۱۲ درصد مساحت این شهر اعلام کرد.

بهزاد مسعودی معاون فنی و شهرسازی شهرداری کرمانشاه با بیان اینکه ۱۲ درصد مساحت شهر کرمانشاه را بافت فرسوده تشکیل می‌دهد، گفت : از لحاظ جمعیت، سکونت پذیری این مناطق قدری بالاست و در مجموع حدود ۱۵ درصد جمعیت شهر کرمانشاه در این مناطق ساکن هستند.

وی با اشاره به تفاوت بافت فرسوده در نقاط مختلف شهر گفت: برخی از این بافت ها، بافت تاریخی بوده، برخی بافت روستایی و برخی بافت حاشیه‌ای و برحسب نوع آن دستگاه‌های متولی در زمینه احیا و بازسازی آن‌ها هم متفاوت هستند.

مسعودی گفت: در مجموع دستگاه‌های اصلی و متولی در این زمینه راه و شهرسازی، استانداری، شهرداری و میراث فرهنگی هستند.

وی با بیان اینکه هر دستگاه برنامه‌هایی در زمینه احیای این بافت‌ها داشته و اقداماتی را انجام می‌دهد، گفت: این اقدامات بصورت پراکنده است و ما هنوز نقشه راه و سند و یا برنامه مدونی برای این موضوع نداریم.

مسعودی گفت: نیاز است که نقشه راهی در این زمینه تهیه شده و نقش هر دستگاه در آن مشخص شده و طبق زمانبندی خاصی احیای این بافت‌ها صورت گیرد.

معاون فنی و شهرسازی شهرداری کرمانشاه با بیان اینکه محور اصلی احیای این بافت‌ها باید ساکنان این مناطق باشند، گفت: هر طرح و برنامه‌ای در این زمینه تنها با مشارکت مردم موثر خواهد بود.

مسعودی به خطرات بافت فرسوده در زمان وقوع بلایای طبیعی اشاره کرد و افزود: اگر خدای نکرده زلزله‌ای مانند سال ۱۳۹۶ را تجربه کنیم قطعا بافت‌های فرسوده یکی از آسیب پذیرترین مناطق خواهند بود و در همین راستا نیاز است که خود ساکنان این مناطق متوجه این مسئله بوده و در طرح‌های بازسازی مشارکت داشته باشند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.