نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: دشمن از هر فرصتی سوء استفاده و از هر بهانه‌ای برای دشمنی استفاده می‌کند.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: دشمن از هر فرصتی سوء استفاده و از هر بهانه‌ای برای دشمنی استفاده می‌کند، اما نکته مهم این است که ما هوشیار بوده، بهانه به دست آن‌ها ندهیم؛ بلکه توان و قدرت حمله و ضربه زدن به دشمنان را داشته باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین مصطفی محامی در مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه خواهران استان رسالت حوزویان را فهم، عمل و تبلیغ دین عنوان کرد و گفت: موفقیت در این عرصه احتیاج به پیش‌نیاز‌هایی داشته و دارای اقتضائاتی است که با هم ارتباط و تاثیر متقابل دارد.

امام جمعه زاهدان با استناد به آیاتی از کلام الله مجید به ذکر یک مثال پرداخت و افزود: پرهیزگاران از هدایت قرآن بهره می‌گیرند یعنی انسان‌ها نیاز به تقوا دارند تا هدایت را بپذیرند و از طرفی وقتی هدایت شوند در مسیر حق قرار گرفته و پرهیزگار خواهند شد که به صورت پله به پله پیش رفته و در همدیگر تاثیر متقابل دارند.

نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان ادامه داد: افراد باید تقوا و صفای باطن داشته باشند تا قرآن و آیات آن را بپذیرند، زیرا خیلی از افراد قرآن را شنیده و اصل آن را نپذیرفتند و در صورت وجود صفای باطن آیه را پذیرفته و در نتیجه تقوا بیشتر شده و این تقوای بیشتر زمینه را برای فهم بیشتر و عمل بیشتر به آیات ایجاد خواهد کرد که متقابلا عمل به آیات عامل افزایش تقوا و صفای باطن خواهد شد و روی همدیگر تاثیر متقابل دارند.

حجت الاسلام و المسلمین مصطفی محامی گفت: امروزه رسالت حوزویان سنگین، ابعاد کار گسترده و نیاز‌های جامعه فراوان است، اما اصل، اساس و ریشه کار در حوزه باطن خودمان می‌باشد و در صورتی که باطن ما درست باشد در تمامی عرصه‌ها به درستی عمل خواهیم کرد و اگر این‌گونه نباشد همه ابعاد وجودی ما دچار مشکل خواهد بود.

نماینده، ولی فقیه در سیستان و بلوچستان به قرائت و تفسیر روایتی از امام صادق (ع) پرداخت و گفتت: از بندگان خدا آن‌هایی از خدا می‌ترسند که عالم هستند و عبودیت چنین اقتضا می‌کند که انسان از مخالفت با خدا بر حذر بوده و از نافرمانی خدا بترسد، اما همه کس این معرفت را ندارند و تنها کسی که به جایگاه خداوندی و وظیفه بندگی عالم است به این اقتضا عمل می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار