معاون توسعه سلامت دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت گفت: مهم ترین تدبیر درمانی، در طب ایرانی ماساژ درمانی است.

حسین رضایی زاده گفت: بخشی از درمان ها درطب سنتی، اعمال یداوی است که مهم‌ترین تدبیر ما در طب ایرانی ماساژ است درحالی که در ذهن مردم حجامت وفصد که جز آخرین مداخلات محسوب می شود، مهم جا افتاده است.

او افزود: اولین راهکار ما برای سلامت اصلاح سبک زندگی و درمان باغذاست و بعد نوبت به دارو‌ها می‌رسد از دارو‌های مفرده وترکیبی تا دیگرداروها که با منشا گیاهی ساخته می شوند.

رضایی زاده تصریح کرد: به همان نسبت که دارو‌های گیاهی می تواند موثر باشند می توانند حتی سیستم بدن را در اثر استفاده نادرست مختل کنند درنتیجه باید از طریق افراد خبره این بخش تجویز شوند.

او بیان کرد: تفاوت داروهای با منشا گیاهی ودارو‌های شیمیایی این است که داروی شیمیایی مکانیسم اثر مستقیم دارد و داروی گیاهی در این بخش اثر بخشی متفاوت دارد.

معاون توسعه سلامت دفتر مدیریت طب ایرانی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه بالاترین اثربخشی در دارو‌های شیمیایی ۶۰ درصد است اظهار کرد: بیش از ۶۰ درصد داروهایی ما استفاده می‌کنیم مهندسی معکوس از داروهای گیاهی هستند مثلا دارو‌هایی مانند آسپرین و دیگوکسین منشا گیاهی دارند.

رضایی زاده بیان کرد: تعدادی دارو‌های مجوزدار گیاهی به دارو‌های کشور افزوده شدند که با ورود بخش خصوصی و شرکت‌های دانش بنیان انجام شد،وزارت بهداشت و بدنه دولتی یا ناظر یا حامی است در این بخش ونقش متولی را ندارد.

برچسب ها: ماساژ ، طب ایرانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۱ ۲۰ مهر ۱۴۰۱
حالا یکی را پیدا کنید بیاد ماساژ بده ... من که آرزومه
آخرین اخبار