مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان از آغاز ساخت مرحله دوم پل بزرگ شیله در محور ارتباطی زابل- زاهدان خبر داد.

عطاء اله اکبری در حاشیه بازدید از مراحل ساخت پل بزرگ شیله گفت: اداره کل راه و شهرسازی استان ساخت پل‌های مهم را در مسیر‌های مختلف استان همگام با ساخت بزرگراه‌ها اولویت خود قرار داده است.

وی ادامه داد: در این راستا در دو سال اخیر و به صورت پیاپی پل‌های بزرگ ماشکید، نهراب و پل مهم افضل آباد را آغاز کرد و به اتمام رساند بطوری که این پل‌ها امروز در حال اجرای نقش خود در توسعه استان وحتی کشور هستند.

مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان افزود: این اداره کل بعد از بهره برداری از پل بزرگ نهراب ساخت پل شیله را در کنار احداث بزرگراه محور زابل- زاهدان در اولویت قرار داد.
اکبری تصریح کرد: این اقدام در صورتی برنامه ریزی شد که با محدودیت شدیدی به لحاظ منابع مالی در هفت ماه ابتدای سال مواجه هستیم و تا این لحظه تخصیص اعتبار پیوست قانون بودجه پروژه‌های استان صورت نگرفته و بدهی به پیمانکاران به پیش از ۵۰۰ میلیارد تومان رسیده است.
وی اضافه کرد: این اداره کل از تلاش خود برای پایان ساخت بزرگراه‌های استان دست برنخواهد داشت ودر این خصوص به نگاه ویژه دولت به استان امیدوار است.
مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان افزود: این امید سبب شده که با وجود کاهش سرعت ساخت پروژه‌ها در بعضی استانها، این استان با وجود همه محدودیت‌های اضافه بر منابع مالی نظیر کمبود سوخت، طوفان‌های سهمگین و دمای بالای ۵۰درجه با ظرفیت مناسب در مسیر ساخت باند دوم با قوت گام بردارد.

اکبری تاکید کرد: پیش بینی می‌شود در صورت تامین منابع مالی مرحله سوم و پایانی ساخت پل شیله تا دوماه آینده آغاز شود.
وی افزود: این پل با مشخصات طول عرشه ۱۷۶ متری و با هشت دهانه ۲۲ متری نیازمند تخصیص ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار است تا در بازده زمانی تعیین شده تکمیل و به بهره برداری برسد.
مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: قطعا با اتمام این پل مهم ضریب امنیت کاربران جاده‌ای و مباحث پدافندی و امنیتی و نیز جایگاه کریدور شمال به جنوب کشور تقویت خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار