معاون ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور گفت: استفاده از ظرفیت خیران و تشکل‌های مردمی بهترین شیوه مبارزه با اعتیاد و مواد مخدر در کشور است.

محمد جمالو در همایش مجمع خیرین یاریگران زندگی در مشهد افزود: در مبارزه با اعتیاد که فرآیند پیچیده و صعب العلاجی است، استفاده از ظرفیت های مردمی از جمله خیرین و متخصصان بخش خصوصی و جامعه مدنی و تشکل های مردمی اثربخشی زیادی دارد.

وی خاطر نشان کرد: ایران رکورد کشف مواد مخدر را طی سال گذشته به اذعان سازمان های بین‌المللی داشته است.

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور خاطر نشان کرد: چهار هزار شهید در راه مبارزه با مواد مخدر در کشور گزارش شده است.

جمالو اظهار داشت: در مبارزه با اعتیاد در کشور  باید مسئله محور حرکت و برنامه‌ریزی کنیم.

 دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: با توجه به جمع آوری و ساماندهی ۶ هزار معتاد متجاهر در سطح استان، پس از یکسال این افراد باید آزاد شوند که برای پاک ماندن و ایجاد بستر مناسب نیازمند یاری خیرین بویژه کارآفرینان هستیم.

محمد حسین صالحی ایجاد شغل و حمایت از معتادان متجاهر را یکی از اقدامات طرح جمع آوری این افراد از جامعه برشمرد و افزود: در مرکز نگهداری حسن‌آباد مشهد سه کارگاه و در مرکز اکبرآباد ۲ کارگاه برای اشتغال معتادان متجاهر ایجاد شده است.

وی اظهار امیدواری کرد که کارآفرینان و خیرین یاریگران زندگی بتوانند بستر لازم برای ایجاد اشغال پایدار معتادان را فراهم کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.