جابجایی سه میلیون مرسوله توسط پست استان اردبیل

مدیرکل پست استان اردبیل گفت: پست استان اردبیل طی یکسال گذشته سه میلیون مرسوله را جا به جا کرد.

مهران ناظری  سرانه مرسوله‌های پستی در استان اردبیل را ۲.۵ مورد اعلام کرد و گفت: روزانه به طور میانگین ۱۰ هزار مرسوله توسط پست استان اردبیل جا به جا می‌شود که ۶ هزار مورد آن توسط موزعین پست و چهار هزار مورد نیز توسط دفاتر پیشخوان توزیع می‌شود.

مدیرکل پست استان اردبیل با اشاره به هزینه ۱۰ میلیارد ریالی شرکت پست استان اردبیل برای ارسال و دریافت مرسوله‌های پستی در مناطق روستایی می گوید: برای توسعه خدمات پست در همه نقاط جمعیتی استان اردبیل تلاش می‌کنیم.

او تعداد دفاتر پیشخوان دولت در شهرهای این استان را که خدمات پستی هم انجام می‌دهند، ۶۰ واحد اعلام کرد و گفت: در تعدادی از روستاها نیز از طریق ۱۷۲ دفتر آی.سی.تی روستایی فعال، کار جمع‌آوری و ارسال مرسولات پستی انجام می‌شود که این دفاتر بیشتر در زمینه توزیع مرسولات فعال هستند.

به گفته ناظری، هم کنون ۲۱۷ نمایندگی پستی روستایی در استان اردبیل فعال است و علاوه بر این ۳۲ دفتر پستی شهری به همراه سه دفتر توزیع امانات و ۸۵ دفتر پیشخوان دولت شهری، به ارائه خدمات پستی به مشتریان در استان می‌پردازند.

او نبود پلاک و انجام نشدن پلاک کوبی و نامشخص بودن نام معابر در شهرک‌های جدید را از جمله مشکلات پست در ارائه خدمات کیفی به شهروندان ذکر کرد و خواستار مساعدت شهرداری‌ها در پلاک کوبی ساختمان‌ها و نامگذاری معابر شد.

مدیرکل پست استان اردبیل نامه‌رسانی را کاری سخت خواند و با اشاره به توزیع ۱۲۰ مرسوله توسط هر نامه‌رسان در استان اردبیل گفت: هم اکنون ۵۰ نامه‌رسان در استان اردبیل مرسولات وارده را به دست شهروندان می‌رسانند.

او همچنین از توزیع ۳۰ هزار جلد گذرنامه متقاضیان سفر اربعین امسال خبر داد و می گوید: این میزان درخواست و صدور گذرنامه فراتر از انتظار بود که با موفقیت اجرا و امکان سفر عاشقان زیارت شهدای کربلا فراهم شد.

ناظری ورود شرکت پست برای توسعه فعالیت در روستابازارها از طریق دهیاران و بخشداران به منظور معرفی و فروش تولیدکنندگان خرد روستایی را ضروری خواند و گفت: برای این منظور سامانه روستابازار راه‌اندازی شده و خریداران و فروشندگان می‌توانند معامله خود را انجام داده و کالاهای خود را از طریق پست ارسال و دریافت کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.