مدارس وقفی بهترین مدارس کشور بوده اند

وزیر آموزش و پرورش گفت: برترین مدارس کشور از مدارس وقفی بوده‌اند که البته خیرین و واقفین برترین معماران تعلیم و تربیت هستند.

یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش گفت: وقف یک اقدام فرهنگی است. اگر به نیت واقفین توجه نکنیم، وقف تداوم و افزایش نخواهد یافت. به هیچ عنوان نباید بدبینی برای آن ها ایجاد شود. 

وی افزود: تعدادی از مدارس وقفی به نام شهدا نامگذاری شده بودند که خواستیم به نام واقفین برگردند. امور خیریه باید به نیت و به نام شخصی باشد که آن را انجام داده است. 

نوری با بیان این که برترین مدارس از مدارس وقفی بوده‌اند؛ اظهار کرد: واقفین و خیرین برترین معماران تعلیم و تربیت هستند. در توصیه‌های رهبری در گام دوم انقلاب، علم، پژوهش، اخلاق و معنویت مورد توجه قرار گرفته اند. 

وی با بیان این که مدارس صدرا از جمله مدارس تحولی هستند که آن ها را امروز به عنوان مدارسی که در راستای سند تحول بنیادین کار کرده اند، می‌شناسند؛ گفت: زمینه های لازم در حال آماده شدن هستند تا مدارس صدرا به عنوان الگوی مدارس دیگر بررسی شوند و مد نظر قرار بگیرند. 

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به این که مانعی برای تداوم و توسعه همکاری با سازمان اوقاف وجود ندارد، گفت: بدهی‌هایی به سازمان اوقاف داریم که این امکان وجود دارد که از طریق درخواست یا آئین نامه‌ای در دولت مطرح شود و بتوانیم بخشی از بدهی‌ها را به روش های دیگر  تسویه کنیم. هرچه قدر ایفای تعهدات‌ ما شفاف و به موقع باشد، از همکاری سازمان اوقاف بیشتر بهره مند خواهیم شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار