رئیس اداره برنامه‌ریزی و مطالعات مسکن اداره‌کل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: به ۲هزار و ۷۸ نفر در استان که موفق به اخذ تسهیلات ودیعه مسکن شدند، ۹۲میلیارد و ۸۳۵ میلیون تومان وام پرداخت شد.

بهزاد کردلو رئیس اداره برنامه‌ریزی و مطالعات مسکن اداره‌کل راه و شهرسازی استان زنجان با اشاره به روند ثبت‌نام در سامانه طرح‌های جامع حمایتی مسکن وزارت راه و شهرسازی برای دریافت تسهیلات ودیعه مسکن در استان زنجان، گفت: از ۱۲ خرداد امسال تا ۲ مهر ۱۱ هزار و ۶۸۷ نفر برای دریافت تسهیلات ودیعه مسکن در سامانه saman.mrud.ir ثبت‌نام کردند.

او جمعیت خانوار ثبت‌نام شده را ۳۳ هزار و ۹۷۳ نفر اعلام کرد و افزود: در این راستا ۳ هزار و ۹۲۰ نفر واجد شرایط برای أخذ تسهیلات شدند و تا ۲ مهر هم برای ۲ هزار و ۷۸ نفر بیش از ۹۲ میلیارد و ۸۳۵ میلیون تومان تسهیلات پرداخت شده است.

رئیس اداره برنامه‌ریزی و مطالعات مسکن اداره‌کل راه و شهرسازی استان زنجان، با اشاره به اینکه ۲۲۷ متقاضی در انتظار دریافت استعلام بوده و ۳ هزار و ۵۲۱ نفر هم در مرحله درخواست وام و تعیین شعبه هستند، افزود: هزار و  ۲۵۱ نفر نیز توسط سامانه ثبت‌نامی و یا بانک‌ها رد درخواست شده‌اند.

کردلو ادامه داد: میزان تسهیلات ودیعه مسکن برای متقاضیان واجد شرایط در شهر زنجان ۴۰ میلیون تومان و سایر شهرستان‌های استان ۳۰ میلیون تومان است.

او همکاری شبکه بانکی در استان زنجان برای پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن را مطلوب اعلام کرد و گفت: ثبت‌نام در سامانه طرح‌های حمایتی مسکن وزارت راه و شهرسازی برای دریافت تسهیلات ودیعه مسکن در استان ادامه دارد و زنجانی‌های فاقد مسکن (مستأجر) در این سامانه می‌توانند ثبت‌نام کنند.

رئیس اداره برنامه‌ریزی و مطالعات مسکن اداره‌کل راه و شهرسازی استان زنجان ادامه داد: سقف تسهیلات کمک‌ ودیعه مسکن در تهران، مراکز استان‌ها و سایر نقاط شهری به ترتیب ۱۰۰، ۷۰ و ۴۰ میلیون تومان مصوب و به شبکه بانکی کشور ابلاغ شده و نرخ سود تسهیلات ودیعه مسکن ۱۸ درصد و طول دوره بازپرداخت ۵ ساله است.

کردلو گفت: پرداخت وام ودیعه مسکن منوط به دارا بودن سه شرط است و متقاضیان دریافت این تسهیلات باید متأهل یا سرپرست خانوار و دارای فرم «ج» سبز بوده و نیز دارای اجاره‌نامه رسمی و ثبت شده در سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات و دارای کد رهگیری بوده و تاریخ انعقاد اجاره‌نامه واحد مسکونی بعد از اول فروردین‌ماه امسال بوده و مالکیت روز هم نداشته باشند.

گفتنی است طی سال گذشته ۲۲ هزار و ۶۶۲ نفر در این استان برای دریافت وام ودیعه مسکن ثبت‌نام کردند که از این تعداد ثبت‌نامی، تا پایان سال گذشته ۳ هزار و۳۷۶  نفر حائز شرایط در استان زنجان موفق به دریافت تسهیلات ودیعه مسکن شدند و مبلغ پرداختی به این تعداد حدود ۸۴۳ میلیارد و ۵۵۰ میلیون ریال بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.