رئیس شورای شهر اصفهان از بلوکه شدن اعتبار خط دو متروی اصفهان توسط دیوان محاسبات خبر داد که این خبر توسط مدیرکل دیوان محاسبات تکذیب شد.

به گفته نورصالحی رئیس شورای شهر اصفهان ۷۵۰ میلیارد تومان اعتبار تکمیل خط دو مترو و خرید اتوبوس‌های جدید به حساب شهرداری اصفهان واریز شده، اما دیوان محاسبات استان اصفهان این اعتبارات را بلوکه کرده است.

او می‌گوید: اگر این اعتبارات تخصیص پیدا نکند شهرداری اصفهان مجبور به دریافت وام شده که سود اوراق مشارکت مضاعف آن برای شهرداری و شهر ضرر در پی خواهد داشت.

در این خصوص سید مجتبی ارشاد مدیرکل دیوان محاسبات استان اصفهان گفت:بلوکه شدن اعتبار خط دو مترو اصفهان توسط دیوان محاسبات صحت ندارد و نمی‌دانیم که رئیس شورای شهر اصفهان بر چه اساسی این حرف‌ها را گفته است.

او افزود: هیچ گونه اعتباری در خصوص خط دو متری اصفهان در کار نبوده بلکه یک مجوز فروش اوراق مشارکت بوده که در بودجه سال ۱۴۰۰ برای شهرداری اصفهانی پیش‌بینی شده بود.

ارشاد خاطرنشان کرد: شهرداری اصفهان به قانون فروش اوراق که باید برای مردم فروخته می‌شد اعتنایی نکرد و ترک فعل داشته است.

مدیر کل دیوان محاسبات استان اصفهان تصریح کرد: در شهریور سال ۱۴۰۱ این اوراق به یک شرکت تامین سرمایه فروخته شد و وجهی که شهرداری اصفهان در مقابل فروختن این اوراق تحویل گرفت در بانک‌های خصوصی واریز کردند که بر اساس قانون این کار نباید صورت می‌گرفت.

او عنوان کرد: درکل خبر بلوکه شدن اعتبار خط دو مترو اصفهان توسط دیوان محاسبات استان اصفهان را تکذیب می‌کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۶ ۱۹ مهر ۱۴۰۱
بودجه عمرانی ناچیز است
آخرین اخبار