عضو هیات علمی دانشکده طب ایرانی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: سبک زندگی مردم در سالیان اخیر دستخوش تغییراتی شده که اصلاح این روند از اولویت‌های نخست حوزه طب ایرانی است.

ملیحه متوسلیان عضو هیات علمی دانشکده طب ایرانی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: طب ایرانی و مکمل، معیار‌های تغذیه سالم، خوردنی‌ها و آشامیدنی ها، آب و هوا، حرکت و سکون، مدیریت حالات روحی و روانی، حفظ مواد ضروری در بدن و دفع مواد زائد از بدن در سبک زندگی را مورد بررسی قرار می‌دهد.

او با بیان اینکه طب ایرانی منبعی غنی در امر پیشگیری و درمان و کمک به سلامت جامعه است، افزود: پس از موضوع اصلاح سبک زندگی، بحث درمان ناباروری از جمله مهمترین اولویت‌ها در حوزه طب ایرانی و مکمل است که در این عرصه، متخصصان تلاش می‌کنند در حوزه جوانی و افزایش جمعیت ایفای نقش کنند.

عضو هیات علمی دانشکده طب ایرانی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی مشهد حضور حداقل یک متخصص طب ایرانی و مکمل در هر بیمارستان را ضروری خواند و ادامه داد: با توجه به نقش و اهمیت متخصصان طب ایرانی و مکمل در سلامت جامعه و اثرپذیری آنان در درمان بیماران بستری، حضور این گروه از متخصصان علاوه بر سلامت‌کده‌ها، بیش از گذشته حائز اهمیت است.

متوسلیان بیان کرد: از آنجا که در طب سنتی ایرانی، تمامی اندام‌ها در کنار هم مورد معاینه و درمان قرار می‌گیرد، همکاری متخصصان طب ایرانی و مکمل با مجموعه‌ای از پزشکان متخصص رشته‌های مختلف اقدامی موثر در امر درمان بیماران به شمار می‌رود.

او تصریح کرد: مشهد از سابقه بالایی در حوزه طب ایرانی و مکمل برخوردار است و نام دانشکده طب ایرانی و مکمل این شهر به عنوان یکی از مراکز آموزشی برتر کشور در این حوزه مطرح است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.