وزارت دفاع روسیه از وارد آمدن خسارات و تلفات سنگین به نیروهای اوکراینی طی شبانه روز گذشته خبر داد.

وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: جنگنده‌های نیروی هوایی این کشور یک فروند هواپیمای اوکراینی از نوع " سو- ۲۴" را نزدیک روستای " دوبروی" در ایالت نیکولایف و یک فروند بالگرد " می -۲۴" را در ایالت خیرسون سرنگون کردند.

به گزارش پایگاه اینترنتی اسپوتنیک عربی، در این بیانیه آمده است: تلفات نیرو‌های گردان ۹۶ و ۹۸، لشکر پیاده نظام ۶۰ و لشکر تهاجمی ۱۲۸ ارتش اوکراین که در محور نیکولایف – کریفوی روگ، فعالیت می‌کرد از ۳۰ درصد فراتر رفته است.

نیرو‌های مسلح روسیه همچنین با حمله نیرو‌های اوکراین در شهر‌های بیلوگورکا و «داویدف برود» در ایالت خیرسون مقابله کردند که به کشته شدن ۹۰ فرد مسلح منجر شد.

در این بیانیه آمده است: نیروی هوایی روسیه انبار لشکر پیاده نظام ۶۱ وابسته به نیرو‌های مسلح اوکراین حاوی بیش از ۲۰۰ موشک مخصوص راکت انداز‌های " هیمارس" و " آواگان" نزدیک روستای " پریزنیگوواتوی در ایالت نیکولایف را نابود کرد.

پدافند هوایی روسیه همچنین ۶ پهپاد اوکراینی و ۴ موشک " هیمارس" و ۵ فروند موشک دیگر را که از موشک انداز‌های دیگر شلیک شده بود، هدف قرار داد.

این بیانیه می‌افزاید: نیرو‌های روسیه همچنین ۶ کاروان اوکراینی مجهز به تجهیزات نظامی ونیرو‌های فعال در منطقه خیرسون را شکست دادند و تلاش نیرو‌های دشمن را ناکام گذاشتند.

در این بیانیه آمده است: تلاش دشمن برای بسیج نیرو‌های خود در شهر " نوویا کامنکا از توابع ایالت خیرسون بر اثر حملات هدفمند توپخانه ارتش روسیه به یک کاروان از لشکر ۱۲۸ وابسته به نیرو‌های مسلح اوکراین ناکام ماند و ۵ صف متشکل از نیرو‌های انسانی و تجهیزات نظامی و توپخانه‌ای اوکراین در شهر‌های مختلف مجبور به عقب نشینی شدند.

نیرو‌های روسیه همچنین دو رادار آمریکایی ضد موشک از نوع "‌ای إن تی یی کیو- ۳۷" را در شهرک‌های اطراف جمهوری خلق دونتسک منهدم کردند.

برچسب ها: روسیه ، جنگ اوکراین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۹ ۱۸ مهر ۱۴۰۱
نیازی به حمله به اوکراین نبود و از راههای دیگه هم میتونستین آمذیکا رو وادار کنین قید اوکراین رو بزنه
آخرین اخبار