فرماندار مهاباد با بیان اینکه یک ارگان یا نهاد خاص به تنهایی نمی‌تواند امنیت را در جامعه ایجاد کند، چون امنیت مقوله‌ای فرابخشی است، گفت: نیروی انتظامی یکی از ستون‌های اصلی تامین امنیت به شمار می‌رود.

امیر قادری امروز در آیین صبحگاه مشترک نیرو‌های مسلح که به مناسبت هفته نیروی انتظامی برگزار شد، افزود: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون، کشور ما با مشکلات زیادی از جمله جنگ، تحریم و مشکلات اقتصادی و توطئه‌های مختلف دشمن روبرو بوده، اما با وجود نیرو‌های مسلح و وفادار به انقلاب تاکنون به امنیت و اقتدار آن خدشه‌ای وارد نشده است.

وی اضافه کرد: در جامعه کنونی هر کشوری علاوه بر تهدید دشمنان خارجی می‌تواند ضعف‌های داخلی در آن هم به نوعی تهدید محسوب شود که این تهدیدات هر ۲ می‌توانند امنیت و آرامش را در جامعه کمرنگ کنند.

فرماندار مهاباد با بیان اینکه نیروی انتظامی به تنهایی مسئول تامین امنیت جامعه نیست، گفت: سایر دستگاه‌های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و حتی اقتصادی نیز باید در تامین امنیت در جامعه نقش آفرینی کنند تا امنیت پایدار در جامعه ایجاد شود.

وی ادامه داد: امنیت در جامعه مانند سایر مقوله‌های اجتماعی باید دارای استراتژی خاص و هدف‌گذاری شود و با روش‌های علمی و پژوهشی میزان و ثبات آن در جامعه سنجیده شود.

قادری یادآور شد: امنیت و سلامت ۲ مقوله‌ای هستند که تا زمانی از آن برخودرار هستیم شاید به خوبی قدر آن‌ها را ندانیم، اما موقعی که آن را از دست دادیم درد نبود آن‌ها بیشتر احساس می‌شود و به همین خاطر باید تمام توان خود را باید برای حفظ امنیت بکار بگیریم.

فرماندار مهاباد با اشاره به اینکه تمام مسئولان و امکانات دولتی باید در خدمت و در اختیار مردم باشد، تاکید کرد: مسوولیت و کار ما در خدمت رسانی به مردم معنی پیدا می‌کند و اگر این مردم پشتیبان دولت و مسئولان نباشند، مسئولیت هیچ معنی ندارد.

قادری افزود: نیروی انتظامی یک نهاد بحران ستیز است و نه تنها در مقوله تامین امنیت در جامعه، بلکه در زمان وقوع حوادث و بلایای طبیعی مانند سیل و زلزله هم نقش مهم و اساسی در حفظ امنیت و آرامش مناطق حادثه دیده ایفا می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.